جزئیات مصوبات امروز کمیسیون تلفیق به روایت لاهوتی؛

۳۶ میلیون نفر در سال ۹۷ یارانه می‌گیرند | اختصاص ۲۳ هزار میلیارد برای یارانه نقدی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ با اعلام اینکه حدود ۳۶ میلیون نفر در سال ۹۷ یارانه می‌گیرند، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند که ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه امروز خود و در بررسی موضوع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۷ مصوب کردند که ۳۷ هزار میلیارد تومان به اجرای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد.

وی افزود: اعضای کمیسیون مصوب کردند که ۲۳ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات برای پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار اختصاص یابد و ۷ هزار میلیارد تومان نیز به طور خاص برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ اظهارداشت: بر این اساس ۳۷۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در بخش بهداشت و درمان و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای یارانه نان و گندم هزینه خواهد شد.

لاهوتی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه اقشاری که مشمول دریافت یارانه نقدی می‌شوند عبارتند از مددجویان کمیته امداد ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، افراد تحت پوشش بهزیستی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، افراد ساکن دهستان‌ها ۸ میلیون نفر، بیماری‌های خاص یک میلیون نفر، عشایر یک میلیون نفر، ایثارگران یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر، بازنشستگان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و اقشار نیازمند ۱۱ میلیون نفر.

Share