نماینده مردم آستارا در مجلس خبرداد:

حل کامل مشکل فاضلاب آستارا تا ۵ سال آینده | بهره‌برداری از بیمارستان لوندیول در اواخر سال جاری

داداشی با اشاره به دریافت ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ برای پروژه فاضلاب شهرستان آستارا گفت: بنده این قول را به مردم می‌دهم که تا ۵ سال آینده بحث فاضلاب را در آستارا به اتمام رسانده و در سفر اخیر رئیس‌جمهور ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه گرفتیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مطهری در سالن انقلاب این شهرستان مرزی بندر آستارا علم را در مقابل جهل و نادانی دانست و گفت: همواره در قرآن کریم و روایات، آیات مکرر در باب اهمیت علم واقع شده و جامعه به مقام معلم ارزش بسیاری قائل است.

نگاه دین مبین اسلام به علم وسیع تر از فلاسفه غرب است

ولی داداشی نگاه فلاسفه غرب به علم را مربوط به فلاسفه حسی دانست و گفت: ما بر خلاف آنها علم را در اخلاق، متافیزیک و مباحث الهی دانسته و نگاه دین مبین اسلام به علم وسیع تر از فلاسفه غرب است.

وی معلمان را از شریف ترین اقشار جامعه دانست و گفت: کسانی که معلم بوده همواره در طول زندگی خود را وقف علم کرده و در آن غرق میشوند.

حل کامل مشکل فاضلاب آستارا تا ۵ سال آینده

داداشی در ادامه با اشاره به دریافت ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ برای پروژه فاضلاب شهرستان آستارا گفت: بنده این قول را به مردم می‌دهم که تا ۵ سال آینده بحث فاضلاب را در آستارا به اتمام رسانده و در سفر اخیر رئیس‌جمهور ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه گرفتیم.

با بهره‌برداری از سد لاستیکی خانه‌های آسیاب، ۸۰ درصد مشکل آب شرب آستارا و لوندویل حل شد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشکل آب شرب را در روستاهای شهرستان آستارا یک معضل دانست و گفت: برای احداث سد لاستیکی ملاهادی ۱۸ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم و با بهره‌برداری از سد لاستیکی خانه‌های آسیاب ۸۰ درصد مشکل آب شرب آستارا و لوندویل حل شده و تا یک و نیم سال آینده این پروژه به بهره‌برداری شده و مشکل آب در آستارا نخواهیم داشت.

بهره برداری از فاز اول تعریض جاده آستارا-اردبیل در آینده

داداشی با اشاره به پروژه تعریض جاده آستارا به اردبیل گفت: این پروژه نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار با برآورد سال ۹۶ داشت که با برآورد امروز ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مطالعات فاز اول آن انجام شده و انشالله با ۲۰ میلیارد تومان فاز اول تا روستای بهارستان به طول ۱۲ کیلومتر در سال آینده به بهره برداری می رسد.

دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی تا ۸ ماه آینده در آستارا نصب خواهند شد | بهره‌برداری از بیمارستان لوندیول در اواخر سال جاری

نماینده مردم آستارا در مجلس همچنین با اشاره به ورود دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی به آستارا گفت: این دستگاه‌ها تامین اعتبار شده و با همکاری بخش خصوصی تا ۸ ماه آینده در شهرستان نصب خواهند شد.

داداشی همچنین از آغاز ساخت بیمارستان لوندویل با مشارکت دولت و بنیاد علوی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۸ میلیارد تومانی تا ۱۰ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به پروژه استخر سرپوشیده و چمن مصنوعی آستارا گفت: این پروژه ها در مراحل نهایی خود قرار داشته و تا اواسط تابستان با اعتبار۳/۵ میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد.

وی یکی از مهمترین مشکلات روستانشینان منطقه حیران آستارا را نداشتن گاز برای مناطق صعب العبور دانست و گفت: این مشکل قدیمی با رایزنی های مداوم انجام شده و گاز کشی گازرسانی در اختیار مردم شریف این منطقه قرار گرفت.

پروژه راه آهن آستارا-آستارا تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید | اشتغال هزار نفری در راه آهن آستارا-آستارا

داداشی با اشاره به سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در پروژه راه آهن آستارا-آستارا گفت: پروژه راه آهن آستارا-آستارا یک پتانسیل و توان و ظرفیت عظیم برای رفع مشکل بیکاری جوانان این منطقه بوده و در این پروژه هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و تا سال آینده این پروژه عظیم به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به رایزنی های متعدد در حذف روادید برای مرزنشینان آستارا گفت: مذاکرات انجام شده بین مجلس کشورمان با رئیس‌جمهور و مجلس جمهوری آذربایجان به این مذاکرات خوشبین هستیم و امیدواریم که این قضیه در آینده نزدیک حل شود.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share