حلوی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

می‌توان آستانه تحمل جامعه را با طنز بالا برد | رویکرد متفاوت چهارمین دوره جشنواره استنداپ کمدی رشت

دبیر جشنواره استندآپ کمدی اظهار کرد: امسال جشنواره استنداپ کمدی رشت با رویکردی متفاوت به روی صحنه می رود که میتوان به مسابقه ای بودن و مردمی بودن این جشنواره اشاره کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر امروز نشست خبری چهارمین جشنواره استندآپ کمدی رشت در آموزشگاه هنری هفت با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

علی حلوی، کارگردان و تهیه کننده در خصوص این جشنواره گفت: در برگزاری جشنواره استندآپ کمدی رشت، سعی شده که تحت تاثیر از برنامه های تلویزیونی متعدد و همچنین وجود استعداد های بی بدیل طنز در استان، به مقوله فراهم سازی شادزیستی در بین افراد جامعه پرداخته شود.
حلوی در ادامه تاکید کرد: اینکه برای چهارمین سال پیاپی این جشنواری در حال برگزاری است، نشان دهنده رویکرد مثبت مردم نسبت به ما است.
مدیر آموزشگاه سینمایی هفت در رابطه با تاثیر مثبت استندآپ کمدی گفت: استندآپ کمدی علاوه بر بیان طنز می‌تواند نقد اجتماعی انجام دهد و این یکی از وظایف اصلی استندآپ خواهد بود که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: استندآپ شاید به مفهموم امروزی در ایران باب نبوده باشد اما در چندین سال اخیر پیشرفت جدی داشته و تحت تاثیر از استندآپ های اجرا شده در دنیا گسترش یافته است.

حلوی در ادامه در خصوص استقبال مردم از این جشنواره بیان کرد: برخلاف انتظار من و همکارانم از همان سال اول برگزاری این جشنواره، شاهد استقبال فوق العاده ای از سوی مردم بودیم.
وی گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره، معرفی چهره‌ها و نبوغ نوپا در عرصه فرهنگی به جامعه هنری و فرصت دهی به جوانان است.

می‌توان آستانه تحمل جامعه را با طنز بالا برد

به گزارش دیارمیرزا دبیر جشنواره استندآپ کمدی اظهار کرد: امسال جشنواره استنداپ کمدی رشت با رویکردی متفاوت به روی صحنه می رود که میتوان به مسابقه ای بودن و مردمی بودن این جشنواره اشاره کرد.
مدیر آموزشگاه هنری هفت تاکید کرد: معیار ما برای اجرای این چنین جشنواره‌ها، ساختار دهی به طنز و استندآپ کمدی و همچنین تکنیکی کردن بحث طنز است.
وی گفت: من خیلی دنبال دعوت های ملی نیستم و نگاه من بیشتر سمت و سوی فرصت دهی به جوانان استانم است. رسالت ما این است که در این شرایط اقتصادی دشوار حاکم بر کشور با راه اندازی این قبیل جشنواره ها نشاط، شور و امید را در بین خانواده ها رقم بزنیم.
حلوی گفت: من و همکارانم تاکنون هیچگونه بودجه ای از نهاد دولتی دریافت نکردیم.
وی در پایان یادآور شد: جامعه ای که با گفتگو مشکلاتش را حل کند، موفق خواهد بود و هدف ما این است که یاد بگیریم که چگونه در برابر مشکلات از یک خانواده کوچک تا یک جامعه بزرگ به گفتگو بنشینیم زیرا آستانه تحمل جامعه را با طنز همراه با نقد اجتماعی می‌توان افزایش داد.
گفتنی است چهارمین جشنواره استندآپ کمدی رشت ۲۹ الی ۳۱ خرداد برگزار می شود.

Share