در جلسه شورای شهر رشت عنوان شد

از اعلام وصول طرح راه‌اندازی خیابان غذا در رشت تا گم شدن برخی اسناد در شهرداری!

طرح پیشنهادی راه اندازی خیابان غذا شامل ۳۰ عدد کانکس سیار خوراک و فرهنگی با حداکثر مساحت ۳ مترمربع در مسیر سعدی به شهرداری و احداث محل غذا در سبزه‌میدان اعلام وصول شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در نود و دومین جلسه شورا با بیان اینکه سرعت لکه گیری اسفالتهای خیابان های اصلی بسیار کند است، افزود: سطح توقع مردم از شورای پنجم در حد لکه گیری اسفالت است که اگر این خواسته خرد شهروندان به درستی انجام نشود جای تاسف دارد.
علوی در مورد مرمت ساختمان های تاریخی نیز اظهار کرد: همیشه به شورا گزارشهایی در مورد مرمت بناها داده می شود اما تاکنون خروجی مناسبی دیده نشده است.
وی در مورد حکم شهردار منتخب نیز  گفت: با همدلی تمام اعضای شورا نیازمندیم تا هرچه زودتر صلاحیت ناصر حاج محمدی شهردار رشت احراز شود و صندلی شهردار میزبان خود شهردار باشد نه اینکه سرپرست انتخاب شود.

ساختمان‌های تاریخی رشت نیازمند احیای فوری هستند

به گزارش دیارمیرزا در ادامه جلسه ذاکری عضو شورا شهر رشت با اشاره به اینکه رشت در سال ۹۴ در برنامه ریزی و اجرای طرح های بازآفرینی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار بوده است، اظهار کرد: متاسفانه با تغییر در ترکیب شورا و به تبع آن شهردار رشت و ادغام سازمان بازآفرینی در سازمان عمران به علت عدم توجه کافی و پویایی در این حوزه، اکنون رشت در جایگاه انتهایی قرار دارد.
ذاکری ایراد اساسی در اینباره را کیفیت مداخله مدیریت شهری در اجرای این پروژه ها دانست و افزود: سوق دادن پروژه ها به کارهای ابتدایی و جزئیات نامناسب و غیر بومی از یک سو و عدم لحاظ اولویت های یک طرح در تعریف پروژه های اجرایی بدون توجه به سند بازآفرینی شهر و اولویت های آن اشکال جدی دیگری است که به چشم می خورد.

وی با انتقاد از روند پیش رو در باره این مبحث بیان کرد: در این رابطه تقاضای بررسی راهکارهای لازم جهت ایجاد مدیریت یکپارچه بافت تاریخی شهر رشت و مدیریت مستقل بازآفرینی با تجدید نظر در ساختار ادارای را دارم.

 عضو شورای شهر رشت در ادامه نطق خود به ساختمان های قدیمی تملک شهرداری اشاره کرد و گفت: ساختمان تاریخی در تملک شهرداری رشت عمدتا جزو میراث ملی بوده که متاسفانه امروز در شرایط بسیار بدی قرار دارد.
ذاکری با بیان اینکه مرمت یک اثر تاریخی شامل مرمت اضطراری رفع خطر و مرمت جامع است، گفت: ساختمان های بلدیه (ساعت)، میرزا خلیل (شورای شهر سابق)، ساختمان فرهنگی ورزشی (مریض خانه) و… به شکل ناگواری رها شده‌اند و در طول دو سال گذشته هرگاه در این باره پرسشی مطرح شده بحث مطالعه پیش کشیده شده است.
وی افزود: در شرایطی که آثار تاریخی این روزها به مثابه یک بیمار اورژانسی نیازمند یک عملیات احیای ضروری جهت جلوگیری از فروریختن هستند.
ذاکری گفت: بنده ضمن تذکر جدی در این رابطه تقاضای احضار مدیران مرتبط به صحن شورا و پاسخگویی به این موارد در کنار تعیین وقت مشخص برای اقدام در این زمینه را خواستارم.

اعلام وصول طرح راه اندازی خیابان غذا در رشت

اسماعیل حاجی پور در مورد بررسی لایحه ای مربوط نحوه تملک شهرداری رشت در یکی از ساختمان های شهر با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از اسناد در شهرداری رشت گُم می شود، اظهار کرد: انتظار داریم در این باره دقت و توجه بیشتری صورت بگیرد تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.
در ادامه جلسه طرح پیشنهادی راه اندازی خیابان غذا شامل ۳۰ عدد کانکس سیار خوراک و فرهنگی با حداکثر مساحت ۳ مترمربع در مسیر سعدی به شهرداری و احداث محل غذا در سبزه‌میدان اعلام وصول شد که در این مورد رسولی عضو شورای شهر رشت گفت: اعلام وصول این طرح مغایر با مصوبه های دیگر است زیرا در جلسه های گذشته شورای پنجم مصوب شده بود که در پیاده راه فرهنگی چنین اقداماتی صورت نگیرد.
بهراد ذاکری در مورد کمک های مالی شورا به کارکنان شهرداری گفت: صندوق حمایتی یا قرارداد مشخص حمایتی برای کارکنان راه اندازی شود تا دیگر شاهد لایحه های متعدد کمک مالی در شورا نباشیم و کارکنان شهرداری نیز احساس حمایت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

افزایش ۱۲ درصدی تعرفه‌ها

در ادامه تعرفه بهای خدمات پیشنهادی سازمان آتش نشانی و ساماندهی مشاغل شهری مورد بررسی قرار گرفت.
شیرزاد در این مورد گفت: تعرفه بها خدمات به طور کلی ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه برخی از کدها در گذشته توسط این سازمان دریافت نمی شود، افزود: این موضوع در کمیسیون های برنامه و بودجه، بهداشت و محیط زیست و عمران شورای رشت بررسی شده است که در نهایت با رای اعضای شورا با این لایحه موافقت شد.

Share