در صحن شورای شهر رشت:

جذب سرانجام برنامه خود را ارائه کرد | واکنش اعضای شورا به کاندیداتوری جذب

جذب با بیان اینکه مشکلات زیادی در حوزه مالی شهرداری داریم گفت: سندهایی در این حوزه گم شده است که با تبدیل به سیستم تعهدی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت جذب، عضو شورای شهر رشت به عنوان یکی دیگر از کاندیدا تصدی شهرداری رشت برای ارائه برنامه حاضر شد.

انسجام و همدلی منشا خیر برای شهر رشت باشد

جذب با بیان اینکه اگر قرار است اتفاق خوبی در شهر رشت بی‌افتد باید همه باهم همدل شویم، گفت: انسجام و همدلی منشا خیر برای شهر رشت باشد.

وی ادامه داد: شهرداران مختلفی با برنامه‌های بزرگی به این شهر آمدند اما خروجی خوبی دیده نشد.

جذب افزود: تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی، همسان‌سازی حقوق کارکنان، ساماندهی کارکنان حجمی، پرداخت به موقع حقوق از جمله برنامه بنده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای رفع مشکل صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی، تعیین و تکلیف ابلاغ‌های خارج از چارچوب مورد بررسی قرار خواهم داد.

مشکلات زیادی در حوزه مالی شهرداری داریم | مشکل بافت‎های ناکارآمد شهر را به کمک دولت رفع می‌کنیم

این کاندیدا تصدی شهرداری رشت با بیان اینکه مشکلات زیادی در حوزه مالی شهرداری داریم گفت: سندهایی در این حوزه گم شده است که با تبدیل به سیستم تعهدی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

جذب با تاکید بر اینکه مشکل بافت‎های ناکارآمد شهر را به کمک دولت رفع می‌کند، گفت: املاک نسقی چالشی است که شهر رشت با آن دست به گریبان است و باید با برنامه‌ی درست این مشکل را رفع کرد.

عضو فعلی شورای شهر رشت ساماندهی سیمای شهری را از دیگر برنامه های خود دانست و عنوان کرد: تمرکز بر پروژه‌ها، بازگشایی معابر، بهره مندی از تجارب دیگر کلانشهرها، ایجاد فضای امن و حمایتی به منظور جذب سرمایه گذار، تشکیل بانک املاک به منظور استفاده حداکثری از آنها، تهیه تقویم فصلی برای رشت، توجه به توسعه بوستان محلی، استفاده از تشکل های مردم نهاد، راه اندازی زباله سوز۶۰۰ تنی در سایت سراوان از برنامه های بنده در توسعه شهر است.

از زمین‌های مسکن مهر می‌توانیم درآمدزایی کنیم

وی گفت: ۲ و نیم هکتار زمین در مسکن مهر داریم که می‌توانیم با مشارکت بخش خصوصی از انجا درآمدزایی کنیم.

جذب ادامه داد: در دو طرف رودخانه ۹۵ متر فضا داریم که با آزادسازی آن میتوانیم فرصت‌های مناسب اقتصادی داشته باشیم.

وی به اشاره به احیای کارخانه آسفالت گفت: اگر این کارخانه را به شهرک سفیدرود انتقال دهیم کیفیت آسفالت تا ۴ برابر افزایش خواهد یافت.

شما طبق قانون صلاحیت شهردار شدن را ندارید

بهراد ذاکری که مجددا به صحن شورا بازگشته بود، جذب را با عنوان برادر خوب، ارزشی، اصولگرا و پاکدست نام برد و گفت: طبق تحقیقاتی که بنده کردم شما جزو مدیران میانی نیستید و به این نتیجه نرسیدم که شما نمی‌توانید جز افرادی باشید که در تصدی شهرداری قرار بگیرید.

وی ادامه داد: مردم برای حضور در شورا شما را انتخاب کردند ورود شما به بحث شهردار سبب شده است که عده‌ای توانمند از آمدن به شورا خودداری کنند.

ذاکری با بیان اینکه هیچ حب و بغضی وجود ندارد گفت: تکلیف بر بنده است که به عنوان نماینده مردم این مطالب را عنوان کنم.

آقای جذب آیا کاندیدای مجلس می‌شوید؟

رضا رسولی در ادامه گفت: شما برنامه شخصی برای حضور در مجلس داشتید بعد از انتخاب به عنوان شهردار آیا بر این تصمیم مصمم هستید؟

وی ادامه داد: به لحاظ سوابق کاری و غیره حضور شما در جایگاه شهرداری با قانون و آیین نامه منافات دارد درباره این مورد چه پاسخی دارید؟

باید پاسخگوی این فرصت سوزی باشید

فاطمه شیرزاد نیز خطاب به حجت جذب با اشاره به اینکه برای وی به عنوان یکی از ارزشی ها بسیار احترام قائل هستم اظهار کرد: نسبت به حضور جذب غرض شخصی وجود ندارد و بنا بر رای اعتمادی که شهروندان به ما داده اند و با توجه به اینکه موضوع پنهانی وجود ندارد و مباحث را با مردم مطرح می کنم.

شیرزاد به آئین نامه وزارت کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به چارچوبی که درباره آیین نامه اجرایی وجود دارد اقدامات برخی یک فرصت سوزی و خودزنی سیاسی است که با توجه به موانعی که بر سر راه حجت جذب بر اساس قانون جدید در مورد انتخاب شهردار رشت وجود دارد انتظار داریم که از فرصت سوزی‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه همکاران آگاه و پیشکسوت شورایی با توجه به اینکه از شرایط احراز صلاحیت انتخاب شهردار رشت آگاه هستند باید پاسخگوی شهروندان باشند گفت: این اصرار بیهوده و نادیده گرفتن قانون یک فرصت سوزی و اقدامی نسنجیده است و بنده شرمنده شهروندان هستم.

تبصره ۵ آیین‌نامه شرایط احراز شرایط شهردار به ما ابلاغ نشده است | مانعی بر سر راه شهردار شدن جذب نیست

رمضانپور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: این ایین نامه برای همه ی کشور است در حالی که تبصره ۵این ایین نامه به شورای شهر رشت ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: امروز کسی را برای رشت می‌خواهیم که عزت نفس داشته باشد و چنین خصوصیتی در اقای جذب وجود دارد وگرنه بنده به عنوان یک اصلاح طلب به اصول گرا رای نمیدادم.

این عضو شورای شهر رشت افزود: با توجه به تحقیقاتی که در مورد ایین نامه انتخاب شهردار انجام دادم جذب به عنوان شهردار مانعی وجود ندارد .

رمضانپور با تاکید بر اینکه امیدوارم هر اتفاقی که بیافتد تمام همکاران شورایی کمک کنند بیان کرد:چنانچه حجت جذب به عنوان شهردار انتخاب گردد باید مساعدت و همراهی در همه اعضای شورا باشد.

جذب در ادامه جلسه گفت: خدا را گواه می‌گیرم بخاطر نفس خودم این کار را قبول نکردم و این توانمندی را در خودم دیدم و احساس کردم باید از خودم بگذرم.

Share