در جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای رشت مطرح شد:

تشکیل کمیته آسفالت و بهبود محیط شهری|کمبود نیرو در نواحی شهرداری رشت

شیرزاد با بیان اینکه به جای پخش تصاویر مدیران از تلویزیون های شهری رشت به پخش پیام های هشدار دهنده پیرامون خطرات احتمالی چهارشنبه سوری توجه شود تصریح کرد: تمامی شهروندان نسبت به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری شناخت دارند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در هفتاد و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت تشکیل کمیته آسفالت و بهبود محیط شهری به منظور استقبال از نوروز سال ۹۸ تصویب شد.

 رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) دو شهید گمنام در شهر رشت تشییع می شوند.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه امنیت و آسایش کشور را مدیون خون شهدا هستیم افزود: اگر رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نبود امروزه این امنیت و آسایش در کشور وجود نداشت و امیدوارم به منظور پاسداشت بهتر جانفشانیهای شهدای گرانقدر ایران اسلامی با تلاش بیشتری در مسیر خدمت گام برداریم.

وی به سفر هیئت دولت به گیلان اشاره کرد و گفت: دولت باید برای ساماندهی گوهررود و زرجوب به طور جدی ورود کند و این مهم جزو مطالبات مردم استان گیلان بالاخص شهر رشت بوده و انتظار داریم محیط زیست استان نیز بیش از گذشته پیگیر جذب اعتبارات ملی برای این حوزه باشد.
وی به ایجاد محیط امن به منظور جذب بهتر سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: امیدوارم شرایط مناسب به منظور جذب سرمایه گذاران با هدف مشارکت آنان در پروژه های عمرانی شهر فراهم شده و در کمیسیون ماده پنج نیز مباحث این چنینی تسریع پیدا کند.

به جای پخش تصاویر مدیران از تلویزیون های شهری رشت به پخش پیام های هشدار دهنده اقدام شود

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر اینکه خانواده ها هشدارهای ایمنی چهارشنبه آخر سال را جدی بگیرند افزود: انتظار داریم خانواده ها در کنار احترام گذاشتن به آداب و سنن قدیمی نسبت به حفظ سلامت و ایمنی خود و دیگر شهروندان نیز توجه داشته و با دوری جستن از اقدامات خطر آفرین در چهارشنبه آخر سال به استقبال بهار ۹۸ برویم.
شیرزاد با اشاره به اینکه باید از زحمات پرستاران بیمارستان سوانح سوختگی ولایت رشت تقدیر شود، گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به منظور تقدیر از زحمات بی دریغ پرستاران این بیمارستان در چهارشنبه هفته جاری در آن مکان حضور یافته و با اهدای شاخه ای گل از زحمات آنان قدردانی می کنند.
وی با بیان اینکه به جای پخش تصاویر مدیران از تلویزیون های شهری رشت به پخش پیام های هشدار دهنده پیرامون خطرات احتمالی چهارشنبه سوری توجه شود تصریح کرد: تمامی شهروندان نسبت به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری شناخت دارند و تاکید می کنم به جای پخش مداوم تصاویر مدیران شهری از تلویزیونهای شهری سطح رشت، باید نسبت به پخش فیلم های آموزشی و پیام های هشدار دهنده پیرامون مخاطرات چهارشنبه آخر سال و همچنین اقدامات عمرانی شهرداری رشت در نقاط مختلف شهر اقدام شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به تشکیل کمپینگ (نه به چهارشنبه سوری خطرناک) اشاره کرد و گفت: با پیوستن به کمپینگ( نه به چهارشنبه سوری خطرناک) و توجه به مباحث آموزشی در این ایام به سازمان آتش نشانی در پیشگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال کمک کنیم.

تشکیل کمیته آسفالت / حذف پلاستیک نهادینه شود

شیرزاد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت پیرامون بررسی طرح استقبال از بهار ۹۸ بیان کرد: رفع چاله و چوله ها و انجام آسفالت جزو وظایف ذاتی شهرداری رشت بوده و خوشبختانه با پیگیری های مداوم مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت قیر لازم به منظور اجرای آسفالت در شهر اختصاص پیدا کرده و شاهد توزیع مناسب قیر توسط این سازمان در شهردای های مناطق شهر هستیم.
وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال زمان کوتاهی باقی مانده است تصریح کرد: تا پایان سال فرصت چندانی باقی نمانده و به منظور سرعت بخشیدن به اجرای آسفالت در نقاط مختلف رشت و بهبود محیط شهری پیشنهاد تشکیل کمیته آسفالت و بهبود محیط شهری به منظور استقبال بهتر از نوروز ۹۸ را مطرح کرده و یقین می دانم با عزم جدی مدیران شهرداری رشت در این حوزه به نحو شایسته ای به استقبال این ایام می رویم.
شیرزاد با تاکید بر رفع مشکل کنده کاری های انجام شده در سطح رشت توسط دستگاه هایی از جمله آب و فاضلاب و غیره بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و ورود گردشگران نوروزی انتظار داریم دستگاه هایی از جمله آب و فاضلاب و غیره که به منظور اجرای پروژه های عمرانی خود در برخی از نقاط شهر اقدام به کنده کاری کرده اند در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل کنده کاریها اقدام کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به کمبود نیرو در نواحی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این مبحث باید بررسی و از ظرفیت پرسنل شهرداری رشت در این باره استفاده شود.
وی با بیان اینکه مشکل عدم پرداخت حقوق گروه موزیک شهرداری رشت پیگیری شده است، افزود: پیگیری های لازم در این باره انجام شده و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود

شیرزاد با اشاره به تحویل کیسه های پارچه ای مخصوص زباله به طور نمادین در ابتدای سال تصریح کرد: حذف پلاستیک باید در جامعه نهادینه شود و در این راستا با توزیع کیسه های پارچه ای مختص جمع آوری زباله باید فرهنگ سازی لازم انجام و با این اقدام از تحمیل هزینه مضاعف به خانواده ها و همچنین آلودگی محیط زیست جلوگیری شود.

وی به نصب مخازن ‌دو رنگ تفکیک زباله در نقاط مختلف رشت اشاره کرد و گفت: این مهم باید پیش از اتمام سال در رشت اجرایی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به توزیع کیسه های پارچه ای برای خرید نان در راستای حذف پلاستیک از نانوایی های رشت اشاره کرد و گفت: استفاده از پلاستیک در نانوایی ها منع شده و باید با توزیع کیسه های پارچه ای در نانوایی ها شهروندان را به استفاده از آن ترغیب کنیم.
شیرزاد با تاکید مجدد پیرامون توجه بیشتر خانواده ها نسبت به فرزندانشان در روزهای منتهی به چهارشنبه آخرسال افزود: یقینا با توجه به مباحث ایمنی می توانیم خانواده هایمان را از بروز حوادث تلخ در چهارشنبه سوری در امان نگه داریم.

وی با تاکید به ایجاد فرش گل در مکان هایی از جمله پیاده راه فرهنگی رشت در ایام نوروز گفت: چنین اقداماتی موجب ایجاد نشاط شهروندی و جذب گردشگر می شود.

پرواز بالن آروزها خطرناک است

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: رفع خطرات احتمالی این روز نیازمند فرهنگ سازی و ورود به بطن جامعه بوده و پیشنهاد می کنم در طول سال نسبت به برخی از اقدامات خطر ساز در چهارشنبه سوری آموزش داده شود.
محمد حسن عاقل منش به پرواز بالن آرزوها اشاره کرد و گفت: معتقدم چنانچه مخاطرات این اقدام برای شهروندان تشریح شود یقینا از انجام و تکرار به پرواز درآوردن بالن آرزوها خودداری می کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهردای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همه ساله اقدامات ویژه ای به منظور مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال برنامه ریزی می شود اظهار کرد: اعزام کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری رشت به مدارس و سرای محلات سطح رشت از جمله این برنامه ریزی ها بوده و اخیرا با تشکیل کمپینگ (نه به چهارشنبه سوری خطرناک) قصد داریم ضمن هوشیاری بیشتر خانواده ها نسبت به خطرات احتمالی این روز، از بروز حوادث در شهر جلوگیری کنیم.
شهرام مومنی به پخش پیام های رادیویی مربوط به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: توزیع و نصب بنر، پوستر و غیره در نقاط مختلف شهر از دیگر اقدامات انجام شده به منظور مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه سوری در رشت است.

وی با بیان اینکه ده فیلم کوتاه و تاثیرگذار با موضوع چهارشنبه آخر سال آماده پخش است افزود: می توانیم با بهره مندی از تلویزیون های شهری نسبت به پخش فیلم های کوتاه با هدف فرهنگ سازی بهتر در این باره اقدام کنیم.

مومنی با بیان اینکه سیصد آتش نشان در روز چهارشنبه سوری در آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: علاوه بر نیروهای مستقر درایستگاه های آتش نشانی سیصد نفر از آتش نشانان در این روز در آماده باش کامل به سر برده و امیدواریم با حفظ و رعایت مقررات ایمنی مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت شهرداری باید به شهرک صنعتی منتقل شود اظهار کرد: با این اقدام از سرد شدن آسفالت تهیه شده در زمان پاشیدن جلوگیری می شود.
هومن روائی به دریافت سهمیه قیر مورد نیاز به منظور اجرای آسفالت در رشت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اختصاص قیر مورد نیاز، اجرای آسفالت در مناطق مختلف رشت آغاز شده است.

سجاد محجوب مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به اینکه مطالبات مالی سازمان پرداخت نشده است، اظهار کرد: با پیمانکاران زیر مجموعه سازمان نشست هایی برگزار و مقرر شد به منظور همکاری با سازمان آتش نشانی شهرداری در چهارشنبه آخر سال، خودروهای آب پاش در نقاط مشخصی از شهر مستقر شوند.

آغاز اجرای آسفالت در نقاط مختلف رشت

علیرضا حسنی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۵ برنامه به منظور استقبال از بهار ۹۸ برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: تهیه و توزیع نقشه رشت، اجرای نمایش در پیاده راه فرهنگی، برگزاری تور رایگان رشت گردی و غیره از جمله برنامه هایی است که به منطور استقبال از بهار ۹۸ و متعاقب آن در ایام نوروز برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان پسماند مانند دیگر سازمان های شهرداری برنامه های فشرده ای به منظور استقبال از بهار ۹۸ در دستور کار دارد اظهار کرد: پاکسازی محلات، پاکسازی ورودیها و خروجیهای رشت به عنوان پیشانی شهر و غیره از جمله برنامه هایی است که این سازمان در دستور کار دارد.
علیرضا حاجی پور به نصب مخازن دو رنگ زباله اشاره کرد و گفت: در تلاشیم این مهم تا پیش از سال در برخی از مناطق رشت اجرایی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با پیگیری های سازمان عمران مشکل دریافت قیر برطرف شده است، اظهار کرد: با اختصاص قیر اجرای آسفالت در نقاط مختلف رشت آغاز شده است.
علی مقصودی به فعالیت آب نمای پارک ملت رشت اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا فاز نخست این آب نما در نوروز ۹۸ به بهره برداری برسد.

در این جلسه مدیران حوزه خدمات شهری و عمران مناطق پنجگانه شهرداری رشت به ارائه گزارش پیرامون اقدامات انجام شده در بخش آسفالت و طرح استقبال از بهار ۹۸ پرداختند و تشکیل کمیته آسفالت و بهبود محیط شهری به منظور استقبال از نوروز ۹۸ تصویب شد.

در انتهای این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اقدام به کاشت نهال در فضای سبز موجود در ساختمان شورا در خیابان سعدی رشت کردند.

Share