در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت مطرح شد؛

فاطمه شیرزاد ستاره شورا است | وجود درختان خشک در سطح رشت نگران کننده است

حاجی پور، فاطمه شیرزاد را ستاره شورا نامید و گفت: شیرزاد با جدیت مشکلات را پیگیری می‌کند و اقدامات وی ارزشمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،در سیزدهمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر به تقویت و تجهیز ستاد بحران شهرداری رشت تاکید شد.

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: دستور جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورا پیرامون مدیریت بحران می باشد و با توجه به زلزله اخیر که در کرمانشاه اتفاق افتاد زنگ خطر جدی برای همه به صدا در آمد.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه کمک های مردمی در زلزله اخیر بسیار خاص بود تصریح کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در جمع زلزله زدگان کرمانشاه مایه دلگرمی مردم شد.

وی افزود: کمبود پتو و چادر به منظور اسکان زلزله زدگان مهم ترین موضوعی بود که در زلزله کرمانشاه به وضوح قابل مشاهده بود.

شیرزاد بیان کرد: استان گیلان و شهر رشت نیز در این فصل از سال شاهد بارش باران های سیل آسا است و در این راستا باید تجهیزات لازم مهیا تا در صورت نیاز از آن برای رفع مشکلات شهروندان استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه ما قصد داریم ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت به اقلام مورد نیاز در زمان بحران تجهیز شود گفت: باید نیازهای اولیه مردم تهیه و در ستاد نگهداری شود و پیشنهاد میکنم در بودجه سال آینده شهرداری رشت برای این مبحث اعتباری مشخص در نظر گرفته شود.

جلسات متعددی در خصوص ستاد بحران شهرداری رشت تشکیل شده است

دبیر ستاد بحران شهرداری رشت نیز در این جلسه گفت: بر اساس ابلاغ وزیر کشور در سال ۹۴ تشکیل ستاد بحران در شهرداری‌های کشور الزامی شد.

بابک رمضانی افزود: ریاست این ستاد بر عهده شهردار رشت می باشد و چهار کارگروه در این ستاد تشکیل و همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون جلسات متعددی در خصوص ستاد بحران شهرداری رشت تشکیل شده است تصریح کرد: اعضای ستاد بحران شهرداری رشت مشخص شده و کارگروه های امداد، اطلاع رسانی و … از جمله کارگروه‌های ستاد بحران شهرداری رشت هستند.

دبیر ستاد بحران شهرداری رشت افزود: شرح خدمات سازمان‌های مختلف در مواجه با بحران مشخص شده است و جانمایی دپوی زباله و … از جمله مباحثی است که در صورت وقوع حادثه برای آن برنامه ریزی شده است.

وجود درختان خشک در رشت نگرانی‌هایی ایجاد کرد

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت در این جلسه گفت: وزش بادهای اخیر موجب شد تا در خصوص وجود درختان خشک در رشت نگرانی‌هایی ایجاد شود.

شیرزاد افزود: در آذر ماه شاهد بارش باران‌های مداوم هستیم و یقینا بارش برف نیز اتفاق خواهد افتاد و در این راستا باید تجهیزات لازم به منظور برف روبی در شهرداری رشت مهیا شود.

ناوگان خودرویی شهرداری رشت برای مقابله با بحران برف دچار فرسودگی هستند

به گزارش دیارمیرزا، دبیر ستاد بحران شهرداری رشت خرید تیغه های برف روبی را از جمله اقدامات به منظور برف روبی در سطح شهر دانست و بیان کرد: تمامی مسیرها مشخص شده و تجهیزات و آمار ماشین آلات موجود و مورد نیاز نیز معلوم شده است.

رمضانی افزود: با توجه به اینکه ناوگان خودرویی شهرداری رشت برای مقابله با بحران برف بیش از بیست سال مشغول خدمات دهی هستند دچار فرسودگی و نیازمند تعمیر می باشند.

وی بیان کرد: در شورای چهارم رشت مصوبات خوبی در راستای خرید امکانات و تجهیزات لجستیکی و خودرویی برای سازمان آتشنشانی انجام شد و به زودی تعداد شش دستگاه خودرو شامل خودروی امداد و نجات و… به ناوگان سازمان آتش‌نشانی افزوده خواهد شد.

تجهیزات لجستیکی سازمان اتش نشانی به روز رسانی خواهد شد

رمضانی با اشاره به اینکه احداث سه ایستگاه آتش نشانی در سال ۹۷ در دستور کار سازمان قرار گرفته است تصریح کرد: تجهیزات جمعی سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت از شرایط خوبی برخوردار است و سازمان در آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حادثه و بحران می باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و‌ محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه شهروندان از اقدامات سازمان آتش نشانی رشت رضایت خاطر دارند گفت: به زودی تجهیزات لجستیکی سازمان اتش نشانی به روز رسانی خواهد شد و در تلاشیم تا برای خرید لوازم ایمنی و… مربوط به پرسنل آتشنشانی هم اقداماتی انجام دهیم.

فاطمه شیرزاد افزود: شهردار رشت باید نگاه ویژه به سازمان آتش نشانی داشته باشد و پرسنل آتشنشانی باید مجهز به لباس کار ایمنی و استاندارد باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر سیزده ایستگاه آتشنشانی در رشت مشغول به فعالیت می باشد و به زودی ۲ ایستگاه دیگر هم نیز به بهره برداری خواهد رسید و با اینکار در هر ناحیه از شهر رشت یک ایستگاه دایر خواهد شد.

 به زودی مشکلات هدایت آب‌های سطحی کاملا برطرف خواهد شد

به گزارش دیارمیرزا، معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری رشت به منظور جلوگیری و مقابله با بحران برنامه های متعددی دارد و در این راستا با شروع فصل پائیز و به منظور جلوگیری از آبگرفتگی جلسات متعددی برگزار شد و با هدایت صحیح روان آبهای سطحی خوشبختانه مشکلی ایجاد نشد.

علی بهارمست افزود: در خصوص هدایت آب‌های سطحی به زودی مشکلات کاملا برطرف خواهد شد و یکی از اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در سطح شهر لایروبی منهول‌های فاضلاب بود.

وی بیان کرد: سالهاست که شهرداری رشت نتوانسته ناوگان خدماتی خود را به روز کند و این در حالی است که این دستگاهها به علت فعالیت مداوم دچار نقص فنی شده و هزینه تعمیرشان بسیار زیاد می باشد.

بهارمست افزود: در هر یک از مناطق شهرداری رشت ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و در حال حاضر جهت مقابله با بحران برف پانزده دستگاه تیغه برف روب خریداری شده که تا کنون یازده تیغه را تحویل گرفته و ان شاا به زودی ۴ تیغه باقی مانده را نیز دریافت خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اذعان به اینکه از معاونت نیروی انسانی شهرداری تقاضا داریم رانندگان جایگزین برای روزهای بحران را مشخص کنند گفت: اگر راننده جایگزین نباشد با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد.

بهار مست افزود: تاکنون رانندگان بازنشسته خودروهای سنگین شهرداری رشت را شناسایی کرده ایم تا در صورت نیاز از حضور آنان بهره مند شویم.

وی با اشاره به وجود درختان خشک در برخی از مناطق رشت بیان کرد: در خصوص رفع خطر درختان خشک‌ و هرس آنان نیز برنامه ریزیهایی هایی با همکاری سازمان سیما و منظر شهرداری رشت انجام شده است.

شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت خواستار قطع درختان خشک شد و گفت: این مبحث ممکن است در زمان وزش باد و بارش برف برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کند.

بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز گفت: با توجه به منابع نقدینگی سعی خواهد شد در زمان بحران از بخش خصوصی نیز استفاده کنیم تا شهروندان با مشکل در تردد و… مواجه نشوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و‌ محیط زیست شورای رشت با تاکید به مبحث اطلاع رسانی در ستاد بحران گفت: متاسفانه در سال گذشته و در جریان بارش برف شدید اطلاع رسانی از حوزه روابط عمومی شهرداری رشت بسیار دیر و نامنظم انجام شد.

فاطمه شیرزاد افزود: ان شاءالله مباحث مختلف شهری به دور از سلیقه ای عمل کردن پوشش داده شود تا بتوانیم با اطلاع رسانی سریع و به موقع از مشارکت مردمی در رفع مشکلات بهره مند شده و سرعت عمل لازم در خدمات رسانی به موقع را داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش هلال احمر در بحران‌ها گفت: امیدوارم با خرید امکانات و به روزرسانی تجهیزات در مواجه با بحران مشکلی ایجاد نشود.

در این جلسه عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با تسلیت درگذشت پیشکسوت فوتبال جهانگیری اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر وی کم نظیر بود و اینها نشان دهنده عشق و علاقه مردم گیلان به این چهره ورزشی بود.

وجود درختان خشک در سطح رشت نگران کننده است

به گزارش دیارمیرزا، اسماعیل حاجی پور با اشاره به وجود درختان خشک در رشت افزود: وجود درختان خشک در سطح رشت نگران کننده است و باید حتما در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با قدردانی از عملکرد معاون خدمات شهری شهرداری رشت در برف سال گذشته بیان کرد: در برف سال گذشته شهرداری رشت تعدادی خودرو از بخش خصوصی اجاره نمود اما هنوز مطالبات مالی آنان پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اذعان به اینکه سازمانهای خدمات رسان شهرداری رشت نیازهای خود را به شورا اعلام کنند تصریح کرد: عباس صابر عضو شورای چهارم رشت در حال حاضر به عنوان رئیس ستاد بحران استان مشغول به فعالیت می باشد و شناخت جامع و کاملی نسبت به مشکلات شهر دارد.

فاطمه شیرزاد ستاره شورا است

حاجی پور، فاطمه شیرزاد را ستاره شورا نامید و گفت: شیرزاد با جدیت مشکلات را پیگیری می‌کند و اقدامات وی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه هر بحرانی که در شهر رشت به وجود می آید بر روی استان نیز تاثیر می گذارد گفت: جمعیت شهر رشت در طول شبانه روز متغییر است بنابراین وقتی انتظارات بالایی از رشت دارند. باید اعتباراتی که برای رشت در نظر می گیرند نیز بصورت استانی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت آتشنشانان را ارتش دفاعی شهر دانست و بیان کرد: آتشنشانان جان خود را با اخلاص در دست گرفته اند و بدون منت به خدمت مشغول هستند.

حاجی پور افزود: به عنوان نماینده شورا در کمیته بحران شهرداری رشت باید از تمامی اتفاقات مطلع باشم تا در صورت نیاز برای رفع آن بکوشیم و با جدیت وارد عمل شویم.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای رشت نیز گفت: امیدوارم با گسترش فرهنگ ایمنی بتوانیم مشکلات را برطرف نموده و سهم رشت در اعتبارات ستاد بحران افزایش یابد.

متاسفانه در مواجه با بحران پاروهای شکسته به کارگران شهرداری رشت می‌دهند

یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در جلسه امشب کمیسیون گفت: از عملکرد ستاد بحران شهرداری رشت سپاسگزارم.

محمد حسن علیپور افزود: متاسفانه در مواجه با بحران پاروهای شکسته به کارگران شهرداری رشت می دهند و اگر امسال هم اینگونه اقدام شود با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای رشت گفت: تجهیز لباس مورد نیاز برای کارگران بخش رفت و روب باید در اولویت کاری پیمانکاران باشد و لباس مورد نیاز در فصل زمستان باید برای کارگران فراهم شود.

Share