در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

قبل از بررسی گزینه‌ها استعلام گرفته شود|در یک جلسه غیر علنی گزینه‌ها را برسی کنیم

هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت با دستور انتخاب گزینه‌های شهرداری رشت برگزار شد و در پایان صبح روز شنبه برای ارائه برنامه‌ها اعضای شورا انتخاب شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا و با دستور ارائه برنامه و انتخاب شهردار رشت، قطار شهری و ساماندهی رودخانه‌ها برگزار شد.

حق نداریم از قانون رد شویم

رمضانپور عضو شورای شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه برای توسعه و ترقی باید پایبند قانون باشیم، گفت: انقلاب اسلامی بر پایه دمکراسی و مردمسالاری است و هیچکدام از ما حق نداریم از قانون رد شویم.

وی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار توسط معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: بخشی از آیین‌نامه در هاله ابهام است و از رئیس شورا می‌خواهم که پیگیر این قضیه باشد و وضعیت نحوه محاسبه سابقه مدیریتی افرادی که دارای سابقه فعالیت در بخش خصوصی هستند را مشخص کند.

در یک جلسه غیر علنی گزینه‌ها را برسی کنیم

اسماعیل حاجی‌پور در واکنش به اعلام اسامی افراد حائز شرایط شهردار گفت: به این ترتیب باید از خارج کشور شهردار بیاوریم!

عضو شورای شهر رشت گفت: همه اعضا بر این امر موافق هستند که از قانون تبعیت کنیم.

وی ادامه داد: در تبصره پنج ماده ۳ قانون شرایط احراز تصدی سمت شهردار در مورد مدیران میانی ضوابط خاصی در نظر گرفته شده است و اگر در مورد فردی به شبهه‌ای رسیدیم باید با بررسی بیشتر طوری عمل کنیم که حق کسی ضایع شود.

حاجی پور با بیان اینکه باید برای مردم از غرایز شخصی خود بگذریم گفت: در یک جلسه غیر علنی افراد را مورد بررسی قرار دهیم تا با این کار آبروی افراد حفظ شود.

قبل از بررسی گزینه‌ها استعلام گرفته شود

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت در مورد انتخاب شهردار گفت: در مورد استعلام هایی که اتفاق افتاده پیشنهاد بنده برای حفظ شانیت افراد این است که استعلام قبل از بررسی و انتخاب گرفته شود تا حرف حدیثی پیش نیاید.

وی افزود: دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه دارای صراحت است و امیدوارم همه ما در مورد این قضیه شخصی نگاه نکنیم و منافع مردم را در نظر بگیریم.

امیرحسین علوی ریس شورای شهر رشت در ادامه گفت: حجت جذب و سایر کاندیدا می‌توانند برنامه خود را ارائه دهند و در همین زمان به بررسی ابهامات آیین نامه نیز اقدام می‌کنیم که اعضای شورا هم با این پیشنهاد موافقت کردند.

گفتنی است در پایان صبح روز شنبه برای ارائه برنامه‌ها اعضای شورا انتخاب شد.

Share