در جلسه شورای شهر مطرح شد

از شرمساری بابت گذر از کوچه پس کوچه‌های رشت تا پیگیری ایجاد خانه مشروطه

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: من وقتی از کوچه پس کوچه‌های رشت می‌گذرم بابت آسفالت خجالت می‌کشم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر رشت به ریاست سید امیرحسین علوی در عمارت شورا برگزار شد.

علوی: با مردم وعده کردیم شورای شهرداری نباشیم

در این جلسه امیر حسین علوی در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار جنگل و تبریک به مناسبت هفته وحدت به شهادت بابک نوری هریس اشاره کرد و اظهار داشت: جوانترین شهید مدافع حرم گیلان بود و در مراسم این شهید اقشار مختلفی حضور داشتند و او با شهادت خود چراغ راه جدیدی در راه پاسداشت ارزشهای نظام جمهوری اسلامی روشن کرده است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه سه ماه از آغاز شورا می گذرد، یادآور شد: قول داده بودیم که یک گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه را ارائه بدهیم که دوستان در حال آماده سازی آن هستند.

علوی با بیان اینکه برنامه ریزی بازدید از محلات با حضور مسئولین در حال برنامه ریزی است، بیان داشت: با مردم وعده کردیم که شورای شهرداری نباشیم و تمام همکاران بر این منوال حرکت می‌کنند.

رسولی: خانه مشروطه پیگیری شود

رضا رسولی در این جلسه با بیان اینکه میرزا کوچک الگوی آزادی خواهی برای گیلان و ایران رییس اولین جمهوری آسیا بود، تصریح کرد: میرزا یک ستاره در تاریخ این مرز و بوم بود و نظیر او ستارگان رشتی زیادی داریم که نتوانستیم به خوبی از آنها تجلیل کنیم.

وی افزود: از میرزا فقط نامش لق لق زبان شده است و به سادگی از کنار روزهای بزرگ می‌گذریم. جمهوریت با میرزا به ایران ورود پیدا کرد که ماحصل آن جمهوری اسلامی ایران بود.

این عضو شورا گفت: انتظار ما از کمیسیون فرهنگی این است که خانه مشروطه را پیگیری کنند تا این میراث فرهنگی را برای آیندگان حفظ و انتقال دهیم.

رسولی در ادامه تصریح کرد: طرحی را تقدیم شورا در مورد شفاف سازی ارائه کردیم تا با رفتارهای شعارگونه و فساد مقابله شود. انتظار داشتم که این طرح به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شود اما تاکنون این کار انجام نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت اظهار داشت: در صورت پرداخت عوارض کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ جایزه ای در نظر گرفته شده که می تواند موجی از پرداختها را برای شهرداری در پی داشته باشد.

رمضانپور نرگسی: وقتی از کوچه پس کوچه‌های رشت می‎گذرم خجالت می‌کشم

به گزارش دیارمیرزا احمد رمضانپور نرگسی به عنوان ناطق دوم جلسه با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی ایران اظهار کرد: قانون اساسی حاصل خون بهای بزرگانی است که برای تصویب آن جان خود را فدا کردند تا انقلاب به پیروزی برسد.

وی در مورد روز جهانی معلولان گفت: امیدوارم که مسئولان برای رفاه حال این عزیزان گام‌های موثری بردارند و حداقل نیازهای آنها را برطرف کنند.

عضو شورای شهر رشت ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: این روز، روز اخلاق و مهرورزی نام گرفته است.

رمضانپور نرگسی اذعان داشت: سه ماه از فعالیت شورا گذشته است اما دریغ از یک ملاقات با استاندار و نماینده ولی فقیه و یک نشست با مجمع نمایندگان تا که بتوانیم مسایل مردم را پیگیری کنیم. از رییس شورا می‌خواهم که به مناسبت هفته وحدت این دیدارها انجام شود تا برای توسعه شهر کاری انجام دهیم.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: من وقتی از کوچه پس کوچه‌های رشت می‌گذرم بابت آسفالت خجالت می‌کشم. در شورای قبل شعار نهضت آسفالت سر می‌دادید بنابراین بیایید این را عملی کنید و آن راه را ادامه دهیم.

رمضانپور نرگسی بیان داشت: میرزا از اسطوره های گیلان است. بسیاری از مردم استانهای دیگر به ما حسودی می‌کنند زیرا افراد کمی همانند میرزاکوچک جنگلی وجود دارند و باید از این ارزش ها پاسداری شود. از همه کسانی که برای زنده نگه داشتن این نهضت تلاش می‌کنند تشکر می‎کنم البته هستند عده ای که می‌خواهند این نهضت را کمرنگ کنند.

وی ضمن تبریک به مناسبت روز ۱۶ آذر، روز دانشجو بیان کرد: در زمان نظام شاهنشاهی دانشجویان با نظام طاغوت مبارزه کردند که سه جوان بزرگ جان خودشان در راه ایران فدا کردند.

عبداللهی: انتصاب غیربومی‌ها آرامش را از مردم سلب می‌کند

حامد عبداللهی به عنوان ناطق سوم این جلسه با بیان اینکه اعضای شورا مسئول آرامش مردم هستند، افزود: سه هفته از زمانی که گفتم پل‌های عابر پیاده در رشت رها شده‌اند، می‌گذرد و در این خصوص یا آقای شهردار بی‌توجه است یا اینکه افراد بی‌کفایت نسبت به آن بی‌تفاوت هستند.

عبداللهی افزود: مردم مسکن مهر رشت را رها کرده‌ایم درحالی که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این عضو شورا با بیان اینکه چه کسی باید چاله و چوله‌های شهر را پیگیری کند، با اشاره به تغییرات صورت گرفته در شهرداری گفت: آوردن افراد غیر بومی در شهرداری یکی از مسایل مهم است که باید به آن توجه کرد در حالیکه افراد بومی باتجربه در شهرداری وجود دارند و این کار آرامش را از مردم سلب می‌کند.

رئیس شورای شهر نیز در ادامه جلسه گفت: نامه درخواست دیدار با مجمع نمایندگان یک ماه پیش ارسال شده است. همچنین مشکل آسفالت شهر رشت سهمیه قیر نیست بلکه در تولید و اجرا دچار مشکل هستیم.

در این جلسه با یک فوریت دستور تشکیل باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت موافقت شد.

همچنین دو فوریت لایحه درخواست کمک مالی به مناطق شهرداری به دلیل احتمال وقوع بحران برف در رشت تصویب شد.

Share