در نشست شورای شهرستان رشت در بخش کوچصفهان مطرح شد:

برای تغییر کاربری از مردم پول می‌گیرند | دستگاه‌های دولتی دست‌شان را از جیب مردم کوتاه کنند

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دستگاهای دولتی دست‌های خودشان را از جیب مردم کوتاه کنند گفت: هر چیزی که در بودجه مصوب شده است باید از مردم دریافت شود و اگر اضافه باشد خلاف قانون است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای اسلامی شهرستان رشت با حضور مدیران و مسئولین استان گیلان و شهرستان رشت جهت پیگیری مسائل و مشکلات بخش کوچصفهان برگزار شد.

رییس شورای شهرستان رشت در این جلسه با بیان اینکه انتظار داریم منابع به درستی تقسیم شود گفت: بخش‍های که در تابع شهر رشت هستند به نوعی ویترین شهر محسوب می‌گردند.

لولمان با مشکلاتی مانند آب شرب و برق روبرو است

بخشدار کوچصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، اظهار داشت: رسانه‌های دشمن می‌خواهند مسئولان نظام را ناکارآمد نشان دهند.

کامبیز یوسفی اظهار داشت: بخش کوچصفهان دارای ۲ شهر و ۴۰ دهستان است و تمام شهرها و دهستان‌های این بخش دارای برق، گاز و آسفالت راه مواصلاتی شدند.

وی با بیان اینکه در بخش کوچصفهان کارهای بزرگی انجام شده است، گفت: امسال ۵۰ کیلومتر راه روستایی احداث گردید و ۸۲ کیلومتر کابل خودنگهدار نیز وصل شد.

یوسفی با بیان اینکه در بخش کوچصفهان ۱۲ میلیارد تومان جذب اعتبار برای اشتغالزایی صورت گرفته است، تصریح کرد: کوچصفهان در ساخت و سازها در بخش‌های استان رتبه اول را دارد و به همین علت نیازمند سیستم فاضلاب مناسب و قیر برای آسفالت هستیم.

بخشدار کوچصفهان با اشاره به اینکه لولمان به مدت ۴ سال است که تبدیل به شهر شده است، گفت: این شهر درآمد ناچیزی دارد و با مشکلاتی مانند آب شرب و برق روبرو است.

اعتبارات ما در شهرستان و استان محدود است | باید از ظرفیت اعتبارات ملی و بخش خصوصی استفاده کنیم

فرماندار شهرستان رشت در این جلسه با بیان اینکه امیدوارم این جلسات تداوم داشته باشد گفت: انتظار داریم مصوبات این جلسات پیگیری باشند.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه در چهل سال انقلاب اسلامی خدمات زیادی انجام شده است، گفت: ارزشمندترین سرمایه انقلاب اسلامی، تعاملات بین مردم با شوراه‌ها و دهیاران است.

وی با بیان اینکه نمایندگان شهرستان رشت مرتب برای پیگیری بخش‌‌ها با فرمانداری در تماس هستند، گفت: کمیته طرح‌های ملی در شهرستان برگزار می‌شود که بر حسب اولویت طرح های شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه اعتبارات ما در شهرستان و استان محدود است، گفت: باید از ظرفیت اعتبارات ملی و بخش خصوصی برای تسریع در بهره برداری پروژه‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی از مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود، گفت: در بخش ورزش و جوانان در کل شهرستان مشکل داریم.

برای تغییر کاربری از مردم پول می‌گیرند

محمدصادق حسنی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه به جاده سروان-سنگر اشاره کرد و افزود:  این جاده جزو پروژه ملی است و بهره‌برداری از آن قولی بود که در زمان انتخابات به مردم این منطقه داده بودم.

وی با اشاره به اینکه کیفیت برنج گیلان در بازار بسیار کم است، گفت: سوال همیشگی من از وزیر جهاد کشاورزی در مورد جایگاه برنج گیلان در کشور بود و به همین دلیل وی را استیضاح کردیم اما درست نشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برنج‌های گیلان را به آزمایشگاه بردند متاسفانه مخلوط با برنج مازنداران بود که کیفیت آن را پایین می آورد.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی از روستاییان آمده که برای تغییر کاربری پول می‌گیرند در هیچ جای قانون نیامده که برای این کار پول دریافت کنند.

سال سختی را در پیش داریم | بودجه های عمرانی در سال ۹۸ کم است

به گزارش دیارمیرزا، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی بودجه سال ۹۸ شروع شده است و سال سختی را در پیش داریم.

وی با بیان اینکه بودجه های عمرانی در سال ۹۸ کم است، تصریح کرد: به دلیل کم‌یودن بوجه عمرانی سال ۹۸ پروژه‌ها به کندی انجام خواهند شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: در حوزه روستایی تحول عظیمی انجام شده است و بیش از ۱۰ پیمانکار در شهرستان رشت در حال کار هستند.

استان گیلان در خصوص دریافت اسناد روستایی و شهری در رده آخر است

کوچکی‌نژاد افزود: متاسفانه استان گیلان در خصوص دریافت اسناد روستایی و شهری در رده آخر است و امیدواریم با آمدن مدیرکل جدید اسناد و املاک این مهم تسریع پیدا کند.

وی گفت: دستگاهای دولتی برای انجام کار پول از مردم دریافت می‌کنند که این خلاف است و جدیدا سامانه سیماک که برای بنیاد مسکن برای همین مسئله تعطیل شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: بخشداران باید شماره حساب مالی دولتی داشته باشند تا از فسادها جلوگیری شود.

دستگاه‌های دولتی دست‌های خودشان را از جیب مردم کوتاه کنند

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی با آمریکا داریم گفت: در تلاش هستیم تا با درآمد کارکنان و کشاورزان افزایش ۲۰ درصدی داشته باشد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی دست‌های خودشان را از جیب مردم کوتاه کنند، گفت: هر چیزی که در بودجه مصوب شده است باید از مردم دریافت شود و اگر اضافه باشد خلاف قانون است.

Share