فرماندار رشت در جلسه کمیته برنامه ریزی:

اگر پیمانکار روند کار خود را تسریع نکند در افتتاح راه‌آهن به مشکل می‌خوریم

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه راه‌آهن گیلان پروژه استانی است نه شهرستانی، تأکید کرد: قرار است راه‌آهن در دهه فجر افتتاح شود و پیمانکار در تسریع کار راه‌آهن باید دقت بیشتری کند وگرنه ممکن است برای افتتاح آن با مشکل مواجه شویم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.

مسئولان برای جذب اعتبار و اتمام پروژه‌های نیمه تمام تلاش کنند

میرشمس مومنی‌زاده در این جلسه با اشاره به اینکه به پایان سال نزدیک هستیم گفت: امیدوارم مدیران و مسئولان برای جذب اعتبار و اتمام پروژه‌های نیمه تمام تلاش کنند.

فرماندار رشت با بیان اینکه در سال ۹۷ جمع اعتبارات ۱۴۷ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان بوده است تصریح کرد: از محل استانی ۱۷ میلیارد و ۴۳۴ میلیون تومان و از محل جزء هیجده، ۱۳۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به شهرستان رشت تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت در محرومیت زدایی از روستاها، ۵۵۴ پروژه در حوزه عمران روستایی و ۱۴۴ در حوزه عمران شهری صورت گرفت.

مدیران کمیته برنامه ریزی نظرات خود را برای رفع نیاز شهرستان بیان کنند | مسئله ترافیک در شهر رشت جدی است

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه در هفته آینده لایحه بودجه در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: مدیران کمیته برنامه ریزی نظرات و پیشنهادهای خود را برای رفع نیاز شهرستان رشت بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله ترافیک در شهر رشت جدی است، افزود: باتوجه به ترافیکی که در سطح شهر وجود دارد نیاز به قطار شهری مشهود است و قطار شهری از پروژهای مهم رشت محسوب می‌شود.

مومنی‌زاده در ادامه با بیان اینکه حل مشکل روخانه‌های شهر رشت حائر اهمیت است، تصریح کرد: جهت رفع این مشکل گام‌های خوبی برداشته شده است.

باید مشکلات شهر رشت اولویت‌بندی شود

وی تصفیه‌خانه سراوان را از دیگر موضوعات مهم شهرستان رشت دانست و تأکید کرد: نیازمندی‌های شهرستان زیاد و امکانات محدود است و باید مشکلات اولویت‌بندی شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه در زمینه مدیریت بحران امکاناتی نداریم و امیدواریم از امکانات ملی در مسئله بحران استفاده کنیم، اظهار داشت: میزان ارزشیابی مدیران میزان صرفه‌جویی در عملکرد است.

راه‌آهن گیلان پروژه استانی است نه شهرستانی

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه راه‌آهن گیلان پروژه استانی است نه شهرستانی، تأکید کرد: قرار است راه‌آهن در دهه فجر افتتاح شود و پیمانکار در تسریع کار راه‌آهن باید دقت بیشتری کند وگرنه ممکن است برای افتتاح آن با مشکل مواجه شویم.

وی در پایان گفت: باید برخی از پروژه‌ها مانند زندان را کددار کنیم تا نمایندگان دستشان برای جذب اعتبار ملی باز باشد.

Share