سیدمحمد احمدی:

با هرگونه هنجارشکنی در تعطیلات، برخورد خواهد شد | وجود ۵۵ نقطه خطر آفرین در سواحل شهرستان رشت

سیدمحمد احمدی، فرماندار شهرستان رشت در جلسه راهکارهای موثر در مدیریت و ساماندهی سواحل شهرستان رشت با اشاره به اینکه تعطیلات خرداد ماه نزدیک است گفت: با هرگونه هنجارشکنی در تعطیلات خرداد، برخورد قانونی خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جلسه راهکارهای موثر در مدیریت و ساماندهی سواحل شهرستان رشت به ریاست سیدمحمد احمدی، فرماندار شهرستان رشت برگزار شد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا از مهمترین موضوعات مورد بحث است و چنین طرح هایی باید به درستی اجراء شود، گفت: متولیان امر باید محیط امن و آرامی را برای گردشگران مهیا کنند تا بتوانیم حضور حداکثری گردشگران را در شهرستان داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد محیط امن و سالم برای مسافران و گردشگران آمار تلفات و غرق شدن کاهش خواهد گرفت.

احمدی با بیان اینکه اجرای طرح سالم سازی دریا برای استفاده بهینه شهروندان و گردشگران از طبیعت خدادادی است افزود: باید شرایط را محیا کنیم تا مردم بهترین استفاده را از ساعاتی که در کنار دریا می‌گذارنند ببرند.

با هنجارشکنان سواحل برخورد می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه با هنجارشکنان سواحل برخورد می‌کنیم گفت: برای محیا کردن شرایط در نوار ساحلی باید همه دستگاه ها مربوطه با هم همکاری داشته باشند و نباید یکدیگر را متهم کنند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در گذشته کمیته‌های مربوط به اجرای ساماندهی سواحل رسالت اصلی خود را انجام ندادند افزود: امسال بر اساس دستور العملی که به ادارات مربوطه صادر کردیم تعهداتشان را به روشنی بیان کردیم.

وجود ۵۵ نقطه خطر آفرین در سواحل شهرستان رشت

وی با بیان اینکه در ۲۰ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رشت، ۵۵ نقط خطر آفرین وجود دارد گفت: فرمانداری نقش نظارتی بر اجرای درست دستورالعمل‌ها را دارا است و ما در کنار همه دستگاه ها و ادارات مربوطه هستیم تا تابستان شادی برای مردم و گردشگران در شهرستان فراهم کنیم.

احمدی گفت: هشدارهای قانونی و ممنوعیت شناکردن در نقاط پر خطر مشخص است.

وقتی حادثه‌ای در نقاط پر خطر رخ می‌دهد، ما مقصر نیستیم | با هر گونه هنجار شکنی در تعطیلات، برخورد قانونی خواهد شد

فرماندار رشت با بیان اینکه ما به دنبال مجرم و مقصر نیستیم افزود: همه امکانات برای گردشگران و شناگران در نوار ساحلی مشخص شده است اما وقتی حادثه‌ای در نقاط پر خطر رخ می‌دهد، ما مقصر نیستیم.

وی افزود: حوادثی که در نقاط دارای طرح اتفاق می‌افتد مسئولش ما هستیم و باید مراقبت و مواظبت بسیاری در مورد سلامت مردم انجام دهیم.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه تعطیلات خرداد ماه نزدیک است گفت: با هرگونه هنجارشکنی در تعطیلات خرداد، برخورد قانونی خواهد شد.

Share