انتقاد اعضای کمیسیون بهداشت از نحوه اجرای طرح تحول سلامت در گیلان

شهریاری: طرح تحول سلامت در گیلان نمودی نداشت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت گفت: طرح تحول سلامت در گیلان نمودی نداشت و وضعیت سلامت در این استان از بسیاری استان های کشور پایین تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری آستانه اشرفیه گفت: در بازدیدهایی که از مراکز بهداشتی و درمانی گیلان داشتم متوجه شدم در مقوله درمان بخش خصوصی این استان بسیار تقویت شده است اما بخش دولتی که باید نیاز عموم مردم را برطرف کند توسعه قابل توجهی نداشته است.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت در گیلان نمودی نداشت و وضعیت سلامت در این استان از بسیاری استان های کشور پایین تر است.

حسین علی شهریاری افزود: بزودی گروهی از طرف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت اجرای این طرح طرح تحول سلامت در گیلان اعزام خواهند شد.

در ادامه این نشست معاون درمان وزیر بهداشت و درمان هم گفت: عقب افتادگی ها در حوزه بهداشت و درمان گیلان به ویژه در زمینه زیرساخت ها بدلیل نبود برنامه ریزی و مدیریت مناسب است.

قاسم جانبابایی افزود: در حال حاضر برنامه ریزی ما برای تکمیل طرح های نیمه تمام درمانی در شهرستان های تالش، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه و رشت است.

وی اضافه کرد: مراکز اورژانس نیمه تمام، بهبود فضای بیمارستان زنان و اطفال رشت، تجهیز دستگاه های دیالیز استان، تکمیل کلینیک تخصصی آستانه اشرفیه، تجهیز و راه اندازی بیمارستان لاهیجان و ساخت یک بیمارستان بزرگ و مجهز در مرکز استان گیلان از برنامه های دیگر وزارت بهداشت و درمان برای کاهش عقب ماندگی های در گیلان است.

محمد حسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم گفت: حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیر بهداشت و درمان در مناطق مختلف گیلان برای بررسی نقاط ضعف و نارسایی های است.

Share