عضو کمیسیون بهداشت

مشکل رابطه سالاری به‌جای شایسته‌سالاری در بعضی از بیمارستان‌های تخصصی وجود دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل رابطه سالاری به‌جای شایسته‌سالاری در بعضی از بیمارستان‌های تخصصی وجود دارد گفت: شخصی که می‌تواند به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی باشد مانع او می‌شوند و او را از عضویت هیئت‌علمی کنار می‌گذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ذبیح‌الله نیک فر بابیان اینکه طرح تحول سلامت خیلی از مشکلات مردم را حل کرد اظهار کرد: این طرح در اجرا با مشکلاتی همراه بود و با مدیریت منابع انسانی و اقتصادی می‌توانست رو به سرنوشت بهتری برسد که متأسفانه این انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه در امر بهداشت و درمان‌ گیلان اقدامات پول‌ساز به بخش خصوصی می‌رود افزود: اقدامات دردسرساز برای بیمارستان‌های دولتی و بخش دولتی است که این از معضلات ماست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارجاع بیماران به بخش خصوصی را چندین بار تکرار کردم و ‌پیگیر این قضیه هم هستیم که بیماران از بخش دولتی به بخش خصوصی ارجاع داده نشوند.

نیک فر با تأکید بر اینکه بخش دولتی یک بخش‌هایی به‌عنوان نظارت دارد گفت: بهداشت و درمان و وزارت خانه بخش نظارتی دارد و یک دستگاه‌های نظارتی هم خارج از وزارت خانه هستند که بر رفتارهای همه دستگاه‌های اجرایی نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه نظارت دقیق صورت نمی‌گیرد افزود: وقتی نظارت صورت می‌گیرد و می‌خواهد باکسی برخورد شود ‌تکیه‌گاه‌هایی که به‌عنوان مراکز دولت هستند دخالت می‌کنند که نظر من‌ این است که آن‌ها هم نباید دخالت کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بیان کرد: ناظرین باید به دیدگاه‌های کارشناسی بهداشت و درمان توجه داشته باشند و این منابعی که در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد و بحث یک وزیر و یک رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیست.

نیک فر با تأکید بر اینکه زیرمجموعه‌ها همه مسئول هستند خاطرنشان کرد: همه این‌ها باید نظارت شوند و با پند و اندرز نمی‌توانیم مملکت را اداره کنیم و همچنین با پند و اندرز نمی‌توانیم بگوییم شماها بیمار را از بخش دولتی به خصوصی نبرید.

وی با اشاره به اینکه مشکل رابطه سالاری به‌جای شایسته‌سالاری را در بعضی از بیمارستان‌های تخصصی داریم تصریح کرد: شخصی که می‌تواند به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی باشد مانع او می‌شوند و او را از عضویت هیئت‌علمی کنار می‌گذارند و افرادی را که شایستگی علمی و جایگاه مناسب ندارند استخدام می‌کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share