فرماندار: سه بیمارستان شهرستان رودبار امکانات مناسبی ندارند

حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رودبار | وضعیت سلامت در گیلان مناسب نیست

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه مسوولان شهرستان رودبار و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از بیمارستان ۳۱ خرداد و مرکز بهداشت منجیل، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسینعلی شهریاری، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هیات همراه، ظهر امروز(دوشنبه)، با حضور در شهر منجیل، از بیمارستان ۳۱ خرداد و مرکز بهداشت این شهر بازدید کرد.

کمبود جدی نیروی انسانی در رودبار / سه بیمارستان شهرستان رودبار امکانات مناسبی ندارند

 فرماندار رودبار گفت: این شهرستان در محل تلاقی سه استان گیلان، قزوین و زنجان واقع شده است و ۱۲۰ کیلومتر در مسیر عبور آزاد راه و جاده قدیم رشت قزوین قرار دارد که بیماران و یا مصدومان تصادفات در مراکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان مورد مداوا قرارار می گیرند.
اسماعیل میرغضنفری با بیان اینکه یکی از سیاستهای جدی دولت تدبیر و امید ارتقاء سطح سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی است گفت: به رغم تمام تلاشهای دانشگاه علوم پزشکی و عضویت نماینده رودبار در کمیسیون بهداشت و درمان و دبیری آن، شهرستان کماکان با کمبود جدی در زمینه نیروی انسانی اعم از پزشک متخصص، عمومی و پرستار روبروست.
وی افزود: سه بیمارستان در شهرستان رودبار وجود دارد که بدلیل نداشتن امکانات مناسب توانایی خدمات دهی مطلوب به مردم را ندارند و اگر چه در دو سال اخیر گام های خوبی برداشته شده و تلاش مضاعفی صورت گرفته است اما در مقایسه با دیگر شهرستان های هم سطح رودبار محرومیت بیشتری دارد.
فرماندار نبود تجهیزات را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: بیش از یکسال است که قرار است دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان رودبار اختصاص یابد که تا کنون انجام نشده است.
میرغضنفری همچنین تجهیزات ارتوپدی، ماموگرافی، فیگوی چشم پزشکی، الکتروکاردیوگرافی و نیز آمبولانس را خواستار شد وی خاطر نشان کرد: دو بخش عمارلو و خورگام در حوزه بهداشت و درمان و امکانات و تجهیزات و نیروی پزشکی محرومیت جدی دارند.
فرماندار با بیان اینکه بسیاری از پزشکان بدلیل عدم برخورداری رودبار تمایل به ماندن در آن ندارند گفت: درخواست داریم رودبار در منطقه الف محرومیت قرار گیرد تا ماندگاری پزشکان و کارکنان در آن بیشتر شود.

کارگران بومی شهرستان اخراج شدند

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از زلزله مهیب و درناک سال ۶۹ زیرساختهای آب رسانی، برق و بیمارستانی به اضطرار و فوری ساخته شد.
منوچهر جمالی احداث سه بیمارستان رودبار، منجیل و رستم آباد را یادآور شد و گفت: سه کار موازی با سه برابر هزینه انجام می شود.
وی تخصیص اعتبارات را بر اساس محرومیت و جمعیت یادآور شد و گفت: رودبار با داشتن نزدیک ۲۰ درصد خاک گیلان اعتبارات کم دریافت می کند و محرومیتش زیاد است و هر تلاشی که با اعتبارات اندک و تلاش زیاد انجام شده است نمود مناسب پیدا نکرده است.
جمالی تاکید کرد: برای جذب نیرو اولویت را برای نیروهای بومی بگذاریم، تاسیسات بیمارستانها واگذار شده است و کارگران بومی شهرستان را که با تجربه بودند اخراج کرده اند که نارضایتی مردم را موجب شده است.
وی عملکرد زیر مجموعه دیگر وزارتخانه های شهرستان را قابل قبول ذکر کرد و گفت: اما در بخش بهداشت و درمان ما نگران هستیم و مردم رودبار انتظار بیشتری دارند.
جمالی نگاه ویژه را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی به رودبار خواستار شد و گفت: پزشکان متخصص، آمبولانس، سی تی اسکن به این شهرستان اختصاص یابد و ساخت مرکز بهداشتی درمانی لوشان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وضعیت سلامت در گیلان مناسب نیست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم گفت: مسائل گیلان برایم قابل تصویر کشیدن نیست و وضعیت سلامت در آن مناسب نیست.

شهریاری افزود: در راستای طرح تحول سلامت در دوسال اول تمام بیمارستانها بازسای و نوسازی شدند اما به نظر منابعی برای بیمارستانهای رودبار گذاشته نشده است که قابل پیگیری است.
وی گفت: در همه جای کشور بیمارستانها نوسازی و بخشهای شان تجهیز و نوسازی شده است و کم کاریها را باید پیگیری کرد، بخشهای مراکز جامع سلامت در دانشگاهها و شهرستانها ساخته شده است؛ سهم رودبار کجاست؟

شهریاری همچنین گفت: شرکتهای دانش بنیان ایرانی دستگاههایی ساخته اند که از دستگاههای خارجی با کیفیت تر است و قرار داد ۵۰۰ دستگاه دیالیز بسته شده است و تعهد کرده است هر کجا ساختمان آماده شود هم دستگاهها برده و هم آموزش داده شود که امیدواریم از این راه به رودبار کمک شود.

وی به خرید ۶۰۰ دستگاه آمبولانس کمک دار اشاره کرد و گفت: از این محل هم به رودبار هم کمک می شود.
در پایان این نشست همچنین از بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی و قابلیتهای بخش بهداشت و درمان شهرهای رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان بازدید صورت گرفت.

Share