رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا:

گیاه سنبل آبی سرطانزا و پرورش آن زیانبار است

محمدرضا روشنی گفت: گیاه مهاجم سنبل آبی با وجود ظاهر زیبا و فریبنده، سرطانزاست و شهروندان و گلفروشان از پرورش و نگهداری آن در خانه ها و مغازه ها خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: گیاه مهاجم سنبل آبی با وجود ظاهر زیبا و فریبنده، سرطانزاست و شهروندان و گلفروشان از پرورش و نگهداری آن در خانه ها و مغازه ها خودداری کنند.

محمدرضا روشنی افزود: سنبل آبی در آبگیر بلوار سفیر امید آستارا مشاهده و با تلاش کارکنان حفاظت محیط زیست، جمعیت هلال احمر، شهرداری و دوستداران طبیعت بیش از ۵۰۰ کیلوگرم از آن از نقاط آبگیر جمع آوری شد.

وی بیان کرد: این علف هرز با قدرت بالای پالایش محیط اطراف، فلزات سنگین نظیر جیوه و سرب را از فاضلاب واحدهای صنعتی جذب می کند و نگهداری آن برای تزئین منزل و مغازه، مضر است.

وی ادامه داد: این گیاه از طریق بذر، ساقه و افتادن در طبیعت رشد می کند و باید برای ریشه کنی، بطور مرتب پایش شود و مهمترین دلیل تکثیر و انتقال آن در برخی استان ها فروش آن است.

روشنی یادآور شد: سنبل آبی در تالاب استیل آستارا مشاهده نشده و مطابق مصوبه شورای پدافند غیر عامل آستارا، برای اطلاع رسانی مضرات آن به روستانشینان، برای دهیاران دوره آموزشی برگزار شد.

Share