به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت

زنگ سلامت و نشاط در آستارا نواخته شد+تصاویر

به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، امروز دوشنبه طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان محلی، زنگ سلامت و نشاط در دبستان پسرانه قدس شهرستان آستارا به صدا در آمد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، امروز دوشنبه طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان محلی، زنگ سلامت و نشاط در دبستان پسرانه قدس شهرستان آستارا به صدا در آمد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا پس از نواختن زنگ سلامت در این مدرسه، در خصوص سبک زندگی سالم و شعار امسال هفته سلامت سخنانی برای دانش آموزان ایراد کرد.

شهرام حسین نژادی گفت: سلامت جسم و روح دو مقوله به هم پیوسته و مکمل یکدیگرند، هر فرد باید برای سلامتی جسم و روان خود تلاش کند و این کار ممکن نخواهد بود مگر توجه به بحث سبک زندگی سالم، سبک زندگی سالم هم جدا از تغذیه سالم، ورزش کردن و توجه به معنویات نیست. انسان برای مبتلا نشدن به بسیاری از بیماری های غیر واگیر از جمله افسردگی باید به سبک زندگی سالم و بهبود آن اهتمام ورزد تا دچار عوارض این بیماری ها نشود.

وی در ادامه اظهار کرد: با هدف و شعار این هفته (سلامتی برای همه در همه جا) و اجتماعی و فراگیر شدن سلامت دو هزار و ۳۷۶ دانش آموز در مقاطع ابتدایی و دبیرستان این شهرستان با هدف اشاعه فرهنگ سلامت در مدارس، سفیر سلامت شده و این دانش آموزان به عنوان مروجان سلامت از ۳۰ مدرسه انتخاب شده اند و با یادگیری رژیم غذایی متعادل، چگونگی ارائه خدمات بالینی و فعالیت های بدنی در مدارس، آموخته های خود را به دانش آموزان انتقال می دهند.

وی ترویج مفاهیم سلامت، بهبود الگوهای تغذیه ای، پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز، بهبود وضعیت بیماریابی، درمان دانش آموزان مبتلا به اختلالات و مشکلات سلامتی و افزایش مشارکت دانش آموزان، اولیا و مربیان در ارتقاء سلامت را از جمله هدف های اجرای طرح سفیر سلامت در مدارس اعلام کرد.

سپس جمعی از مسولین شهرستان با حضور در بیمارستان شهید بهشتی ضمن بازدید از بخش های مختلف آغار این هفته را گرامی داشته و ۲۵ نفر از کارکنان شبکه بهداشت این شهرستان با اهدای خون به این عمل خداپسندانه اقدام کردند.

شهرستان ۸۶ هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۴ هزار دانش آموز در ۱۳۶ مدرسه دولتی و غیر دولتی آن تحصیل می کنند.

Share