معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان: تالش رتبه نخست تولید خاوریار کشور را دارد

کارخانه صنایع چوب اسالم از روز یکشنبه بطور رسمی آغاز به کار می‌کند

محمد احمدی گفت: درست است که بسیاری از مشکلات بدلیل نوسانات اخیر بازار و بطور کلی شرایط اقتصادی ویژه کشور است اما تولید کننده فعال و مدبر نباید تمامی مشکلات خود را به گردن شرایط موجود بیندازد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه رفع موانع تولید با حضور محمد احمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان، رییس اداره صنعت معدن تجارت استان گیلان، فرماندار تالش و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

تولید کننده مدبر نباید تمامی مشکلات خود را به گردن شرایط موجود بیندازد

احمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استان گیلان گفت: هدف ما از تشکیل این چنین جلسات، همگام شدن با سیاست های دولت وقت، حمایت از تولید و تولید کننده است.

وی خاطر نشان کرد: درست است که بسیاری از مشکلات بدلیل نوسانات اخیر بازار و بطور کلی شرایط اقتصادی ویژه کشور است اما تولید کننده فعال و مدبر نباید تمامی مشکلات خود را به گردن شرایط موجود بیندازد، چرا که در برخی موارد کم کاری و سهل انگاری برخی تولیدکنندگان نسبت به مسایل خرد،باعث بزرگ شدن مشکلات و موانع می گردد.

اصلی ترین سیاست دولت پرداختن به موانع تولید و ایجاد اشتغال است | تالش رتبه نخست تولید خاوریار کشور را دارد

سیدعیسی مهدوی، فرماندار تالش با بیان اینکه اصلی ترین سیاست دولت همواره پرداختن به موانع تولید و ایجاد اشتغال است، اذعان داشت: خوشبختانه تا سقف ۷۵میلیارد تومان در تالش به بخش طرح اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر اختصاص داده شده است،

وی با اشاره به میزان جمعیت و وسعت شهرستان تالش، تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان ۲۰۶هزارنفری تالش از پتانسیل های گردشگری، آبزی پروری و تولید صنایع چوبی قابل توجهی برخوردار است، هدف از تشکیل این جلسات مشخصا رفع مشکلات مربوط به این شرکت ها و تولید کننده ها و ایجاد راهکارهای صریح و سریع می باشد.

فرماندار تالش همچنین ادامه داد: تالش رتبه دوم آبزی پروری استان و رتبه اول تولید خاویار کشور را به خود اختصاص داده‌است و این تنها بخش کوچکی از ظرفیت های طبیعی این شهرستان است که با برنامه های مدون می‌تواند نتایج موثرتری نیز بدنبال داشته باشد.

کارخانه صنایع چوب اسالم از روز یکشنبه بطور رسمی آغاز به کار و تولید می‌کند

فرهاد دلق پوش، رییس اداره صنعت معدن و تجارت استان گیلان، اعلام کرد: درحال حاضر ۶۹میلیارد تومان در حوزه رونق تولید با عنوان سرمایه درگردش برای شهرستان تالش در نظرگرفته شده که این مبلغ قابل افزایش است.

دلق پوش افزود: مجموعا برای ۱۵۲واحد تولیدی در تالش مجوز رسمی صادر شده که تعداد ۴واحد از اینها بالای ۵۰۰نفر اشتغال‌زایی داشته و بطور کلی این واحدها منجر به ایجاد حدود ۴هزار شغل در شهرستان گردیده‌اند.

در این جلسه موانع تولید شرکت‌هایی اعم از صنایع چوب اسالم، فولاد سبز، آب معدنی مریم تالش، شرکت تولید ماهیان خاویاری قروق، دل وار خزر، تعاونی سردخانه سرما سوباتان، مجتمع اورانوس و… مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات نهایی برای حل مشکلات اساسی این واحدها در همین جلسه تصویب شد.

لازم به ذکر است در حاشیه جلسه امروز دکتر عباسی مدیرعامل شرکت صنایع چوب اسالم اعلام کرد: خوشبختانه با هموار کردن بخش عمده ای از مشکلات و برنامه ریزی برای حل مابقی معوقات، این کارخانه از روز یکشنبه بطور رسمی آغاز به کار و تولید می‌کند.

Share