نماینده مردم رودسر و املش در مجلس خبر داد:

برآورد ۶۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های رودسر و املش در سیل اخیر

عباسی با اشاره به بررسی میزان خسارت و جبران آن در جلسه با معاون رئیس جمهور در روز سه شنبه گفت: برآورد خسارات ناشی از سیل اخیر از طریق استانداری به‌عنوان نماینده دولت به سازمان بودجه کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی با اشاره به سیل اخیر و جاری شدن سیل در شهرستان‌های رودسر و املش اظهار کرد: گیلان دارای شرایط حادثه‌خیز بوده برف، سرمازدگی، سیلاب و زلزله از حوادثی است که برای استان حادث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر در رودسر طی ۵۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است افزود: در کمتر از ۲۰ ساعت بالغ‌بر ۳۰۰ میلی‌متر باران در رودسر بارید و منجر به طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شد.

نماینده مردم رودسر و املش از برآورد خسارت ۶۰ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های این شهرستان‌ها براثر جاری شدن سیلاب خبر داد و تصریح کرد: بعضی از ابنیه مانند تخریب پل کیازنیک پل ارتباطی بین دو شهرستان املش و لنگرود، پل لرده سرا، قطع راه ارتباطی عسگرآباد کلاچای، آب‌گرفتگی منازل، زیرآب رفتن اراضی کشاورزی، خسارت به زیرساخت‌های روستایی و شهری براثر سیل اخیر آسیب‌دیده است.

وی با اشاره به بررسی میزان خسارت و جبران آن در جلسه با معاون رئیس جمهور در روز سه شنبه گفت: برآورد خسارات ناشی از سیل اخیر از طریق استانداری به‌عنوان نماینده دولت به سازمان بودجه کشور اعلام خواهد شد و نمایندگان روز سه‌شنبه جاری جلسه‌ای با نوبخت معاون رئیس‌جمهور برای جبران خسارت خواهیم داشت.

عباسی تقویت اقدامات پیشگیرانه مانند لایروبی به‌موقع رودخانه‌ها و نهرها، گابیون بندی و ایجاد دیواره بتنی در محل‌های حادثه‌خیز، بازسازی ابنیه‌ی قدیمی، ممانعت از تخریب جنگل‌ها و قطع درختان را در جلوگیری از حوادث طبیعی ضروری خواند.

نماینده مردم رودسر و املش با تأکید به دستگاه‌های خدمات رسان در خصوص مدیریت به‌موقع بحران‌ها بیان کرد: برآورد خسارت در رودسر تاکنون ۵۰ میلیارد تومان و در املش بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

Share