عباسی با بحرانی خواندن وضعیت مردم رودسر و املش:

در رودسر ۱۵ نقطه ریزش کوه و رانش زمین گزارش شده است | مردم ناچارند با قایق تردد کنند

عباسی گفت: بنا به گزارش واصله از فرمانداری ها و بخشداری ها دو شهرستان رودسر و املش، متاسفانه بسیاری از روستاها دچار خسارت شده اند، در رودسر ۱۵ نقطه ریزش کوه و رانش زمین گزارش شده است. مردم ناچارند با قایق تردد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: نکاتی در خصوص سیلاب و خسارت ناشی از آن در گیلان به ویژه حوزه انتخابیه اینجانب مطرح می کنم از شب گذشته تا امروز بسیاری از واحدهای تجاری، مسکونی، مزارع و باغ های شهرستان ها دچار غرق آبی شده است.

نماینده رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: پل ارتباطی موسوم به پل کشاورز به طول ۴۹ متر به عرض ۵ متر به طور کامل از بین رفته و ارتباط ۶ روستا و جمعیت بالای ۴ هزار نفر به طور قطع شده است، رانش زمین در جاده ها و رودخانه ها، روستاهای حوزه انتخابیه را دچار خسارت کرده است، بنا به گزارش واصله از فرمانداری ها و بخشداری ها دو شهرستان رودسر و املش، متاسفانه بسیاری از روستاها دچار خسارت شده اند، در رودسر ۱۵ نقطه ریزش کوه و رانش زمین گزارش شده است. مردم ناچارند با قایق تردد کنند و کارخانجات برنج کوبی از بین رفته اند، از وزارتخانه های کشور، نیرو، جهادکشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم هر چه سریع تر در خصوص وضعیت حادثه دیدگان و جبران خسارت های سیل زدگان شهرستان های رودسر و املش اقدام کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: البته بارها متذکر شده ایم که احتمال دارد بعضی از رودخانه های منطقه ما طغیان کنند و نیاز به ساماندهی دارند اما به دلیل ناهماهنگی دستگاه ها همیشه این بحران را داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه نطق خود بیان داشت: پیش از ۷۰ درصد فندق کشور را در حوزه انتخابیه بنده تولید می شود، در سال گذشته قیمت هر کیلو فندق ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان بوده است، کشاورز می توانست با پول هر کیلو فندق یک کیلو گوشت یا ۲ کیلو برنج خریداری کند اما امسال یک کیلو فندق به ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است و اکنون می توان با این پول ۲۵۰ گرم گوشت یا یک کیلو برنج خریداری کرد، این بی عدالتی و بی انصافی را چه کسی باید پاسخ دهد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در خصوص چای و چایکاری باید گفت که چنین وضعیتی وجود دارد، قیمت برگ سبز چای و چای خشک تناسب و تعادل ندارد و غیر کارشناسی و ناعادلانه است، کارخانه ها هزار تا ۲ هزار تومان بالاتر از نرخ خرید تضمینی، برگ سبز چای را خریداری می کنند که این نشان می دهد  نرخ تضمینی واقعی نبوده است، قیمت واقعی برگ چای درجه یک بیش از ۷ هزار تومان و نرخ برگ سبز چای درجه ۲ بیش از ۵ هزا تومان است، وزیر کشاورزی هر چه سریع تر قیمت واقعی چای را اعلام کند.

عباسی تاکید کرد: آقایان اقتصادی و تیم اقتصادی دولت به فکر باشید مشکلات کشاورزان را واقع بینانه نگاه کنید انتظار داریم به وضعیت کشاورزان چای کاران رسیدگی شود و وزیر کشاورزی تکلیف استخدام ناظرین چای را تعیین کند.

این عضو هیات رئیسه مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت:  حدود ۷ ماه از سال گذشته است حتی یک وجب از راه های شهرستانهای روسر و املش آسفالت یا بهسازی نشده است، پاسخ این کم کاری و ضعف را چه کسی باید بدهد، تقاضا می کنم دستور دهید مدیرانتان به جای شعار دادن کار و خدمت کنند.

Share