معاون رئیس‌جمهور در رودسر:

پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان‌ قیمت برای جبران خسارات سیل در گیلان

معاون رئیس‌جمهور در بازدید از مناطق سیل‌زده گیلان از پرداخت کمک‌های بلاعوض و برخی تسهیلات ارزان‌قیمت برای جبران خسارات وارده از سیل به شهرستان‌های شرقی گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون رئیس‌جمهور عصر امروز  به منظور بازدید و بررسی خسارات سیل اخیر وارد شهرستان چابکسر استان گیلان شد.

محمدباقر نوبخت در این سفر از شهرستان های شرقی استان گیلان از جمله رودسر، لنگرود و املش برای بررسی میزان خسارتی که به زیر ساخت های این شهرستان ها در پی بارش اخیر سیل وارد شده با مدیران استان و شهرستان و نیز مردم شهرستان ها دیدار می کند.

وی پس از بازدید از مناطق سیل‌زده چابکسر و رودسر در جمع خبرنگاران  با اشاره به اقدامات دولت برای جبران خسارات سیل اخیر در گیلان و مازندران اظهار کرد: قطعاً خسارات این سیل قابل ارزیابی و در دو بخش قابل‌ تقسیم است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی از خسارات سیل در گیلان به زیرساخت‌ها مانند ابنیه و پل‌ها و انرژی الکتریکی واردشده افزود: بخشی از خسارات به مردم واردشده که توسط هیئت دولت در حال ارزیابی است.

نوبخت با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان تصریح کرد: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت خواهد شد، برای جبران خسارات مربوط به زیرساخت‌ها باید از اعتبارات دولتی از ماده ۱۰ و ۱۲ قائل شویم که اکنون در حال بررسی است.

وی با تأکید به اینکه ارزیابی‌ها و برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل توسط استانداری گیلان و مازندران حداکثر تا بعدازظهر فردا باید به وی ابلاغ شود بیان کرد: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گزارشی از مشکلات به وجود آمده خواهم داد و تقسیم‌کار و تشریک‌مساعی اقداماتی که وزارتخانه‌ها باید داشته باشند انجام می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در گیلان و مازندران افزود: مصوبه‌ای از دولت برای جبران خسارات تا پایان هفته خواهم گرفت تا بخشی به‌عنوان علی‌الحساب به استان ابلاغ شود.

Share