در جلسه ستاد هماهنگی هفته دفاع مقدس آستارا مطرح شد:

برگزاری یادواره ۱۶۶ شهید شهرستان آستارا | دهه هفتادیها را نباید دست کم گرفت

رنجکش با ذکر برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری یادواره ۱۶۶ شهید شهرستان، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، همایش و گرامیداشت یادگاران دفاع مقدس و تبیین ارزش‌های تولید شده در دفاع مقدس برای این هفته در دستور کار قرار دارد و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این امر مشارکت لازم را داشته باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد هماهنگی هفته دفاع مقدس شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

نتوانسته ایم پیوند نسل دفاع مقدس و امروز را برقرار کنیم

در ابتدا فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت دفاع مقدس گفت: وظیفه ما پاسداشت ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل حاضر و آینده بوده که هیچ ذهنیت و ارتباطی با آن زمان ندارند و باید الگوهای دفاع مقدس را به آنان معرفی کنیم.

یونس رنجکش با اشاره به درگیری کشورمان با جنگ‌های متوالی گفت: کشور اسلامی ما از همان زمان جنگ تحمیلی هشت ساله و در ادامه جنگ تحریم ها و جنگ اقتصادی که تا به امروز ادامه دارد همواره رو به رو بوده و اگر می‌خواهیم از آن سربلند بیرون آییم باید با حفظ و احیای ارزش‌های دفاع مقدس، توان، صبر و تحمل را بیشتر کنیم و باید بدانیم ملت ما فارغ از سلیقه‌های سیاسی پشت هم هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا اضافه کرد: باید از سبکهای سنتی گذشته فاصله گرفته و بدانیم که نسل حاضر، پویا، فعال و جستجوگر بوده و باید پاسخ بدهیم که این همه هزینه که برای انقلاب شده چه علتی داشته و به چه علت جوانان ما شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر شدند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه متأسفانه آنطور که باید نتوانسته‌ایم پیوند و ارتباط مداوم میان نسل دفاع مقدس با نسل امروز برقرار کنیم افزود: ایثارگری که ما در سنین نوجوانی از مردم می دیدیم نتوانستیم هنرمندانه منتقل کرده و همه ما در حوزه خودمان خوب عمل نکردیم.

برگزاری یادواره ۱۶۶ شهید شهرستان آستارا

رنجکش با ذکر برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری یادواره ۱۶۶ شهید شهرستان، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، همایش و گرامیداشت یادگاران دفاع مقدس و تبیین ارزش‌های تولید شده در دفاع مقدس برای این هفته در دستور کار قرار دارد و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این امر مشارکت لازم را داشته باشند.

نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس آستارا

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه آستارا با ذکر نقش تمام ارکان جامعه در هشت سال دفاع مقدس گفت: در دو هزار و ۸۷۸ روز جنگ تحمیلی تمام مردم و مسئولان مرد و مردانه پا به پای هم در مقابل دشمن ایستادگی کردند و امروز در جنگ نرم نیز باید با شجاعت در مقابل دشمن بایستیم تا دشمن بداند اهداف کورش راه به جایی نخواهد برد.

سرهنگ جهانبخش آرمان با تاکید به اهمیت ارزش های دفاع مقدس گفت: در این هفته با برنامه‌های گلباران مزار شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سپاه ناحیه آستارا، دیدار با رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس، برگزاری دو همایش ” نقش جامع زنان در پشتیبانی دفاع مقدس” و “یادواره شهدا” در یکی از روستاهای شهرستان و همچنین گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان از سپاه تا مصلی با عنوان “شکوه اقتدار” و برگزاری زنگ ایثار و مقاومت در مدارس در دستور کار قرار دارد و باید از تمام ظرفیت‌های موجود شهرستان استفاده کامل را ببریم.

فرمانده نمونه سپاه استان گیلان با اشاره به اهمیت تلاش مسئولان در دوران کنونی گفت: امروز به مراتب وظیفه سنگین‌تری بر دوش ما مسئولان بوده و رسالت ما از رزمندگان دیروز سنگین‌تر است و باید از تمام توان و تلاش خود برای رفع مشکلات بهره ببریم.

در بحث دفاع مقدس نباید کلیشه‌ای عمل کرد

در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان آستارا با اشاره به کلیشه ای عمل کردن در بحث دفاع مقدس گفت: هر جنگی هدفی داشته و در جنگ هشت ساله هدف رژیم بعث، الحاق خوزستان به عراق، تصرف پایتخت و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و چون برآورده نشد ما پیروز شدیم و باید با جلسه پرسش و پاسخ در مراکز آموزشی پاسخ در خور شأن و آگاه سازی را برای نسل جوان با تمام توان انجام بدهیم.

دهه هفتادی ها را نباید دست کم گرفت

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گفت: دهه هفتادی ها در کشورمان را نباید دست کم گرفت و آنها با جهاد اکبر کاری کردند که اسلام و انقلاب به آنها افتخار می‌کنند، امسال شهید حججی ها یک دهه هفتادی خود ساخته بودند که نشان داده‌اند انقلاب و دفاع مقدس با مرور زمان از بین نرفته و نخواهد رفت و جوانان غیور میهن اسلامی تکثیر شده و در مقابل دشمن خواهند ایستاد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

 

Share