فرماندار آستارا خبر داد:

بهره برداری از ۸۴ طرح عمرانی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی طی هفته دولت در آستارا

فرماندار آستارا از آغاز و بهره‌برداری از ۸۴ طرح عمرانی در این شهرستان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی در هفته دولت خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست فرماندار آستارا با اصحاب رسانه در خصوص آغاز برنامه های هفته دولت این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا با اعلام شروع برنامه های هفته دولت از روز جمعه گفت: فردا با آغاز برنامه ها مراسم تجدید بیعت و میثاق با آرمان های شهدا در مزار شهدای آستارا برگزار و از روز سوم تا هشتم شهریور ماه سال جاری افتتاح و اجرای پروژه های عمرانی شهرستان آستارا به تعداد ۸۴ مورد در زمینه های برق رسانی، احداث شبکه‌های آبیاری، پروژه های مسکن مددجویان کمیته امداد، پروژه های گردشگری، خدمات در حوزه شهرداری، افتتاح پروژه ورزشی بدنسازی، پروژه های راه سازی، پروژه آزمایشگاه آب و فاضلاب، پروژه‌های طرح هادی روستایی، بهسازی معابر، پروژه های آسفالت، پروژه های پارک جنگلی بی بی یانلو، طرح های گردشگری منطقه حیران آستارا، پروژه اصلاح محوطه گمرک زمینی آستارا با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی، پروژه خانه بهداشت روستاهای صیادلر و عباس آباد، اختتامیه جشنواره مطبوعات گیلان و عملیات بهسازی پروژه‌های عمرانی ۱۱ روستای این شهرستان را خواهیم داشت.

یونس رنجکش ادامه داد: مجموعه این پروژه ها با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی مصوب که ۲۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص اعتبار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر مربوط به پروژه اصلاح محوطه گمرک آستارا به دلیل اهمیت این گمرک و این پروژه با سرعت پیگیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با اشاره به عدم افزایش اعتبارات شهرستانی دریافتی از استان گفت: امسال هم به میزان سال گذشته اعتبارات استانی برای شهرستان دریافت کردیم و به تناسب آن پروژه های عمرانی مشخص انجام می شود.

رنجکش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کاهش قیمت دریافتی از گردشگران برای طرح ساحلی سفیر امید گفت: هدف از ایجاد طرح ساحلی استفاده تمام اقشار جامعه خصوصاً قشر کم درآمد از خدمات این طرح ها بوده و طبق تصمیم کمیته تطبیق مبالغ مصوب کاهش پیدا کرده است و صرفا به شرط ارائه خدمات ‏و نه دریافت مبلغ برای شنا در سواحل آن هم با مبالغ مناسب و معقول خدمات گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

فرماندار آستارا با اشاره به افزایش میزان اعتبار طرح های عمرانی پیش بینی شده برای هفته دولت گفت: با توجه به مبلغ ۱۶۴ میلیارد ریالی ۸۷ پروژه عمرانی هفته دولت در شهرستان آستارا در سال ۹۶ برای سال ۹۷ بابت ۸۴ پروژه عمرانی شهرستان آستارا ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب پیش بینی شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۴۴ درصدی را مشاهده می‌کنیم.

رنجکش هفته دولت امسال را هفته فعالیت، پشتکار و هماهنگی دستگاههای اجرایی برای تحقق پیدا کردن چشم انداز عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان آستارا دانست و از پشتکار جدی دولت برای توسعه خبر داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا در پایان اظهار داشت: برنامه های فرهنگی نیز در هفته دولت در آستارا برگزار خواهد شد که آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تجلیل از کارمندان نمونه از آن جمله است.

گفتنی است؛ هشتم شهریور ماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است و به این مناسبت از دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

Share