شهردار انزلی مطرح کرد

می‌خواهیم صدای تالاب انزلی را به مسئولین برسانیم | اختصاص یک محل برای معرفی گیاهان آبزی تالاب

پورقربان گفت: هدف اصلی این جشنواره این است که صدای تالاب را به مسئولین کلان کشور برسانیم زیرا تالاب فقط مربوط به گیلان نیست و متعلق به دنیا است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن پورقربان شهردار بندرانزلی در حاشیه مراسم اولین شب برگزاری چهارمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی گفت: این جشنواره با هدف احیاء ی تالاب انزلی در محیطی متفاوت از نظر مکانی در حالی برگزار می‌شود که برای رسیدن به هدف جشنواره نیازمند حمایت همه مردم و کمک مسئولین هستیم تا بار دیگر تالاب انزلی مهد زیبای این منطقه و حتی کشور شود.

شهردار انزلی یادآور شد: این جشنواره با حمایت شورای اسلامی شهر انزلی، فرمانداری و ادارات و سازمان های فرهنگی از ۳۰مرداد تا ۸شهریور برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با دعوت از حضور هنرمندان منطقه و هنرمندان کشوری برای اجرای برنامه های هنری در تلاش هستیم تا توجه همگان را به تالاب بازگردانیم و دوباره یادآور شویم که تالاب انزلی سرمایه ارزشمند ملی و حتی جهانی است و باید حفاظت و احیاء شود تا صدای تالاب را دوباره بشنویم.

پورقربان گفت: شهر انزلی یک شهر ساحلی، توریستی و گردشگری است و با برنامه ریزی و کمک از تیم جایکا تا پایان سال، محلی را در زیر پل ولایت انزلی به عنوان محل گردشگری و معرفی گیاهان آبزی تالاب و منطقه احداث خواهیم کرد تا کمک بیشتری برای شناسایی تالاب انزلی باشد.

شهردار انزلی تصریح کرد: همچنین با استفاده از ظرفیتهای استخرهای گم شده در منطقه قاضیان شهر انزلی، سوئیتهای شناوری را توسط بخش خصوصی در حال طراحی داریم که به حمایت از گردشگران برای استفاده از ظرفیتهای طبیعی و مواهب الهی کمک می کند.

وی افزود: در اختیار داشتن ۹کیلومتر از سواحل و وجود جاروی ساحلی برای حفاظت از محیط دریایی نیز در راستای حفظ و نگهداری رودخانه ها و احیاء تالابها و منابع دریایی می باشد که امیدواریم با کمک مردم و مسئولین بتوانیم در حفظ و احیاء تالاب کمک کنیم.

پورقربان در پایان گفت: هدف اصلی این جشنواره این است که صدای تالاب را به مسئولین کلان کشور برسانیم زیرا تالاب فقط مربوط به گیلان نیست و متعلق به دنیا است.

Share