شهردار انزلی مطرح کرد:

ناوگان حمل و نقل شهری انزلی فرسوده و از رده خارج است | برای استفاده از فضای سبز در گیلان برنامه نداریم

شهردار انزلی به مشکلات ناوگان حمل و نقل شهری انزلی با اشاره کرد و گفت: ناوگان حمل و نقل شهری ۱۲ اتوبوس و ۷ مینی بوس داریم که همه فرسوده و از رده خارج هستند و هزینه های سنگینی را برای ما متحمل می شوند که مقرون به صرفه نیست.

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن پورقربان شهردار انزلی با بیان اینکه هدف شورا و شهرداری فقط جذب درآمد به صورت معمولی مانند دیگر شهرها نیست اظهار کرد: برنامه‌های زیادی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار داریم.

استفاده از کشتی میرزاکوچک خان به عنوان هتل و رستوران در سفرهای دریایی

وی با بیان اینکه در انزلی توافق خوبی را در هیئت عالی سرمایه گذاری با مالک کشتی میرزاکوچک خان داشتیم گفت: قرار شد تا پایان اردیبهشت با مشارکت شهرداری در سفرهای کوتاه دریایی بتوانیم از این کشتی به عنوان هتل و رستوران بهره ببریم.

پورقربان درباره احداث مراکز خدماتی و تفریحی جدید گفت: در ده نقطه از شهر املاک خوبی برای سرمایه گذاری داریم که این املاک را از طریق رسانه‌ها فراخوان داده‌ایم و می‌توان جهت احداث پارکینگ طبقاتی، شهربازی، سالن چند منظوره، میدان میوه و تره بار، رستوران و کافی شاپ استفاده کرد و آمادگی این را داریم با سرمایه گذاران توافق کنیم.

شهردار انزلی خواستار حمایت استاندار از شهرداری این شهر شد و اظهار کرد: حدود ۳۰ سال است محل انتقال زباله در ۵ کیلومتری ورودی غربی شهر در اختیار شهرداری بوده ولی اخیرا بنیاد املاک کوثر سندی دریافت کرده، خواهش بنده این است که این سند به نام شهرداری باشد چون این مکان را نیاز داریم و می‌خواهیم ساماندهی بهتری نماییم و مورد استفاده قرار دهیم.

برای استفاده از فضای سبز در گیلان برنامه نداریم

وی با بیان اینکه فضای سبز ما در استان بی نظیر است گفت: عملا برنامه تخصصی برای استفاده از فضای سبز در استان نداریم و من در هر شهری که شهردار بودم پیشنهاد دادم طرح جامع فضای سبز را برای شهرداری ها الزامی کنید که ما با برنامه پیش برویم.

وی افزود: خیلی از شهرها برای فضای سبز هزینه می کنند اما بعد چون برنامه فنی و تخصصی نبوده دوباره جمع آوری می‌شود.

پورقربان خاطرنشان کرد: ما زمینی در این شهر داریم که دو هکتار از این زمین را برای اولین بار به عنوان پارک خانواده قرار دادیم تا همانطور که تفکیک زباله از مبدا را آموزش می دهیم در ارتباط با فضای سبز آموزش های لازم را به ادارات و مردم بدهیم.

ناوگان حمل و نقل شهری انزلی فرسوده و از رده خارج است

شهردار انزلی به مشکلات ناوگان حمل و نقل شهری انزلی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل شهری ۱۲ اتوبوس و ۷ مینی بوس داریم که همه فرسوده و از رده خارج هستند و هزینه های سنگینی را برای ما متحمل می شوند که مقرون به صرفه نیست، گفت: ما برنامه ریزی کردیم که ۱۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا و ۱۰ دستگاه میدل باس را وارد این ناوگان کنیم که برای این موضوع به ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داریم.

احداث پل عابرپیاده بین شنبه بازار و خیابان شهید دوربین انزلی

پورقربان همچنین به نیازمندی ۵ میلیارد تومانی شهرداری به احداث پل های جدید اشاره کرد و اظهار کرد: پل قلم گوده بر روی جزیره شهید بهشتی که به صورت یکطرفه می باشد و فرسوده شده است و طبق برآورد ها مشخص شد حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای تعمیر این پل نیاز داریم.

وی در پایان متذکر شد: می خواهیم بین شنبه بازار و خیابان شهید دوربین نیز پل عابر پیاده ایجاد کنیم که برای این دو دهنه پل حدود ۵۰ میلیارد ریال پول نیاز داریم.

Share