شهردار بندر انزلی:

جشنواره گلدهی لاله های تالابی متعلق به انزلی است، شهرستان‌های دیگر ورود نکنند

موسی فکور گفت: به رغم آنکه اعتقاد داریم همه ی شهرستان ها باید در زمینه ی برندسازی و توسعه ی صنعت گردشگری اقدام کنند اما نباید از اقدامات و عناوین تثبیت شده ی شهرستانهای دیگر، حتی در صورت وجود برندهای مشترک، الگوبرداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از  انزلی کلاب، برگزاری جشنواره ها یکی از مهمترین راهکارها برای جذب گردشگر و توسعه ی این صنعت موثر و مهم در دنیای حاضر است.

صنعتی که در صورت توجه می تواند اشتغالزایی، کاهش معضل بیکاری و شکوفایی و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

یقینا شناساندن ظرفیت های گردشگری در گرو اجرای برنامه های گسترده و برگزاری جشنواره های هدفمند است.

در همین راستا شهرداری بندرانزلی از سال ۱۳۹۴ با تشکیل دبیرخانه ی دائمی گلدهی لاله های تالابی در محل این شهرداری تلاش کرد با برگزاری و تداوم جشنواره ی مذکور، قدمی ماندگار در جهت ارتقای جایگاه شهرستان و به تبع آن افزایش سطح رفاه مردم بردارد.

متاسفانه پس از دوسال برگزاری موفق این جشنواره در میان استقبال بی نظیر مردم انزلی و گردشگران و در آستانه ی برگزاری جشنواره ی سوم که به ثبت ملی آن منجر می شود، اخیرا شهرستانی با الگو برداری از آن در صدد برگزاری اولین جشنواره ی لاله های تالابی است.

شهردار بندر انزلی و دبیر جشنواره گلدهی لاله های تالابی این شهرستان در واکنش به این اقدام غیرمعمول، با اشاره به تلاش دوساله ی شهرداری انزلی برای برگزاری جشنواره ی گلدهی لاله های تالابی و اعلام و ارسال مدارک مربوطه به استانداری، اظهار داشت: شهرداری انزلی با اقدام در این خصوص در نظر دارد ضمن برندسازی برای شهر انزلی به نام گل لاله ی تالابی، از یک سو به معرفی تالاب و تلاش برای نجات آن از خطر نابودی و از سویی دیگر به جذب گردشگر و توسعه ی صنعت گردشگری که پیامدهای بسیار مثبتی را برای مردم شریف انزلی به دنبال دارد، بپردازد.

موسی فکور خاطرنشان کرد: این در حالی است که متاسفانه اخیرا یکی از شهرستان ها درنظر دارد از این عنوان به نفع خود بهره برداری کند که به نظر می رسد کار مناسبی نباشد.

وی افزود: به رغم آنکه اعتقاد داریم همه ی شهرستان ها باید در زمینه ی برندسازی و توسعه ی صنعت گردشگری اقدام کنند اما نباید از اقدامات و عناوین تثبیت شده ی شهرستانهای دیگر، حتی در صورت وجود برندهای مشترک، الگوبرداری کنند.

فکور به نظر موافق استاندار گیلان در مراسم افتتاح دبیرخانه ی جشنواره در شهرداری و مراسم افتتاحیه ی جشنواره ی اول و دوم و همچنین ابراز خرسندی و استقبال معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از این جشنواره نیز اشاره کرد و متذکر شد : انتظار داریم به منظور پرهیز از موازی کاری و الگوبرداری ، مسئولان شهرستان مربوطه این اقدام را متوقف کنند و عنوان دیگری را برای شهرستان خود انتخاب کنند.

بدیهی است تداوم جشنواره ی گلدهی لاله های تالابی و جشنواره هایی از این قبیل در فصول مختلف سال می تواند از مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات برای توسعه ی صنعت گردشگری باشد، این در حالی است که این جشنواره تلاش می کند به جلب نظر و توجه مسئولان و متولیان امر و ایجاد عزم ملی برای نجات تالاب بین المللی انزلی از خطر نابودی نیز بپردازد.

دبیرخانه ی دائمی گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی از همه ی صاحب نظران، دلسوزان و مردم فهیم انزلی انتظار دارد تا به دور از همه ی گرایشات سیاسی و سلایق در تداوم و برگزاری این رویداد مهم که در آستانه ی ثبت ملی قرار دارد ، دست به دست هم دهند.

Share