امام جمعه آستارا:

نمایندگان مجلس نباید ابزار دولت باشند | مشکلات اقتصادی را به برجام گره نزنید

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا با اشاره به ایام سخت معیشتی و اقتصادی گفت: مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار گذاشته و دولت و مجلس باید تدبیرات لازم را داشته و آن را به برجام گره نزنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه شهرستان آستارا در خطبه اول نماز جمعه این شهر با ذکر توصیه های رمضانی پیامبر اکرم (ص) گفت: اولین توصیه نبی اکرم اسلام درخواست از خداوند برای توفیق روزه داری و عنایت حق به بنده بوده و دومین توصیه خواندن قران در ماه نزول آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا همچنین با بیان اینکه طبق روایات هرکس در ماه رمضان آیه ای از قرآن بخواند مساوی با ختم قرآن در ماه های دیگر است، گفت: در ماه مبارک رمضان کمک به نیازمندان و صله ارحام از اهم سفارشات پیامبر(ص) است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه حفاظت از زبان، چشم و گوش است، اظهار داشت: دروغ، تهمت، ناسزا و دیگر گناهان، انسان را از خدا دور کرده و روزه فرد مسلمان را بی ارزش می کند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان نباید فریب افعال حرام را بخورند، گفت: هر کس در ماه رمضان به یک روزه دار افطاری بدهد همانند آزاد کردن یک برده در راه خدا بوده و خداوند قلم عفو بر گناهان انسان می کشد.

امام جمعه آستارا خوش رویی و حسن اخلاق را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هر مدیری بر کارکنان و زیردستان خود سخت نگیرد خداوند به او امان می‌دهد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه و در آستانه روز مجلس با اشاره به مشکلات موجود در جامعه گفت: نماینده باید شجاع و نترس و پیگیر مطالبات مردم بوده و در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی تلاش می‌کند.

نمایندگان مجلس نباید ابزار دولت باشند

وی افزود: نمایندگان باید با دولت تعامل کرده اما تبدیل به ابزار دولت نشوند و همواره مجلس باید استقلال خود را حفظ کند.

امام جمعه آستارا با اشاره به درگذشت روحانی مبارز حسنی امام جمعه ارومیه گفت: شخصیتی که برای حفظ زحمات امام و انقلاب از فرزند خود هم گذشت و در بحث انقلابی گری ایشان یکی از الگوهای انقلاب هستند.

حافظ نیا ادامه داد: متاسفانه در نظام ما کسانی هستند که نتوانستند از فرزند ناصالح گذشته و مغایر اهداف نظام عمل کردند.

مشکلات اقتصادی را به برجام گره نزنید

امام جمعه آستارا با اشاره به ایام سخت معیشتی و اقتصادی گفت: مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار گذاشته و دولت و مجلس باید تدبیرات لازم را داشته و آن را به برجام گره نزنند.

وی گفت: خلف وعده اروپایی‌ها همواره نشان داده شده و اگر آنها صادق هستند باید به خاطر خروج آمریکا از برجام علیه آنها قطعنامه صادر و حتی اگر آمریکا وتو کند عدالتخواهی اروپا نشان داده خواهد شد.

حافظ نیا در پایان با بیان اینکه نباید بحث قدرت موشکی ایران از سوی اروپا مطرح شود و باید طوری رفتار کنند که در مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستادگی کنند، افزود: اروپایی ها باید فروش نفت ما را تضمین کرده و و با ما تبادل ارزی داشته باشند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share