رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا خبر داد:

اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا | آستارا پایلوت ایجاد شناگاه در گیلان

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا از اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان در سال جاری خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هومن بصیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دیارمیرزا در آستارا با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان، اظهار کرد: در سال جاری سه طرح هادی روستایی در روستاهای بخش مرکزی و بخش لوندیل با موفقیت اجرایی شده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا محرومیت‌زدایی و حمایت از اقشار محروم روستایی را یکی از اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: فرماندار آستارا در بحث تأمین اعتبارات عمرانی نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه روستایی دارد و همواره در این زمینه بنیاد مسکن را حمایت کرده است.

وی افزود: اکنون تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان برابر تکلیفی که در قانون برنامه به بنیاد مسکن محول شده، دارای طرح هادی هستند.

بصیر همچنین ادامه داد: در بخش بوم گردی در تمامی ۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی با اجرا و افزایش اشتغال و ماندگاری روستایی و دادن ۱۸۰ سهمیه در این بخش به شهرستان آستارا و در ادامه بررسی درخواست های ۵۱ نفر متقاضی ۶ درخواست موثر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به روستاهای این طرح و اراضی که دارای کاربری مسکونی و گردشگری مشغول این طرح بوده، تصریح کرد: حداقل متراژ برای مسکونی ۵۰۰ متر و گردشگری هزار متر است.

بصیر افزود: خواهشمندم دهیاران در خصوص تشویق متقاضیان برای جذب اعتبار تمهیدات لازم را به عمل درآورند.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا در ادامه به بحث شناگاه آستارا اشاره کرد و افزود: با تفویض اختیار این موضوع به بنیاد مسکن شهرستان آستارا با پیشنهاد استاندار گیلان، احداث شناگاه تحت نظر مشاورین ذی ربط به صورت دو منظوره با تقسیم برای خواهران و برادران در بلوار سفیر امید با اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریال تا اواخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

بصیر گفت: معماری اسلامی ایرانی این طرح با پیش‌بینی تمام امکانات اعم از دسترسی و روشنایی برآورد شده و یکی از مجهزترین شناگاههای کشور خواهد شد و با توجه به حمایت دولت برای رفع محرومیت زدایی از روستاها و ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات سعی در ارائه امکانات مناسب به شهروندان خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: از ابتدای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی ۲۶۸۲ واحد مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن شهرستان آستارا با پرداخت تسهیلات احداث گردیده از ابتدای طرح سند دار کردن روستاها تا کنون ۱۹۴۵ سند روستایی در بنیاد مسکن شهرستان آستارا برای روستاییان صادر گردیده است

بصیر در ادامه تعداد وام طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی هفتاد و یک فقره با اعتبار تخصیص ۱۳ میلیارد ریال در سال ۹۶ و همچنین اخذ ۱۸۴ فقر سند روستایی از متقاضیان و اراضی بنیاد و اجرای طرح هادی روستایی در روستا پرداخت مطالبات به مبلغ ۸ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال و تهیه و بازنگری طرح هادی در روستاها به مبلغ ششصد و هفتاد و دو میلیون ریال و پاسخ به ۵۴۴۵ استعلام از از آمار عملکرد بنیاد مسکن شهرستان آستارا در سال ۹۶ خبر داده و گفت: برنامه‌ریزی برای جذب اعتبار اجرای طرح هادی روستایی در روستای کانرود به بررسی انجام شده و تهیه و بازنگری طرح هادی در دو روستا در دستور کار قرار دارد.

Share