سرپرست فرمانداری شهرستان رشت:

نباید فقط یک دستگاه را در زمینه کمبود آب مقصر بدانیم | با واژه‌های منفی باعث دلزدگی کشاورزان نشویم

سید محمد احمدی با اشاره به اینکه منابع آبی در گیلان وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: این موضوع به منزله این نیست که مدیران و مسوولان تلاش و کوششی در این زمینه انجام ندهند و با واژه های منفی باعث دلزدگی کشاورزان شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه توزیع آب کشاورزی، حفاظت منابع آب شهرستان رشت به ریاست سرپرست فرمانداری این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در این نشست با اشاره به اینکه حدود ۲۷ درصد از زمین های کشاورزی استان گیلان در شهرستان رشت قرار دارد، افزود: سه منطقه لشت نشا، خشکبیجار و خمام نسبت به سایر مناطق با مشکلات بیشتری در زمینه تامین منابع آبی مواجه هستند.

سید محمد احمدی با اشاره به اینکه منابع آبی در گیلان وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: این موضوع به منزله این نیست که مدیران و مسوولان تلاش و کوششی در این زمینه انجام ندهند و با واژه های منفی باعث دلزدگی کشاورزان شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: نباید فقط یک دستگاه را در زمینه کمبود آب مقصر بدانیم زیرا همه ما در یک مجموعه هستیم و انتظار مردم از ما خدمات دهی مناسب است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت آب بندان‌ها در ذخیره منابع آبی گفت: آب بندان ها حداکثر ظرفیت ذخیره ۲۰میلیون متر مکعب آب را دارند و باید با لایروبی آنها برای حفظ منابع آبی تلاش بیشتری شود.

احمدی در ادامه با بیان این که تا کنون ۲۰ کیلومتر از ۲۹۰ کیلومتر انهار از سوی آب منطقه ای لایروبی شده، تصریح کرد: بخش عمده ای از تامین منابع آبی بر عهده آب منطقه‌ای است.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های استان و شهرستان رشت، پر باران بودن است، افزود: بخشی از بارش‌ها در فصل زراعی نیست.

وی ادامه داد: بنده زمانی که در روبار بودم، دو روستا مرز بین گیلان و قزوین داشت که با کمبود بارنگی روبرو بودند اما آنها با استفاده از آب بندها توانستند محصولات زیادی تولید کنند.

احمدی با اشاره به اینکه متاسفانه ما از نعمت‌ها استفاده درستی نمی‌کنیم، گفت: بیش از ۱۰۰ سال نفت می فروشیم اما سرانه خالص تولید مناسبی نداریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه همه مدیران باید در صحنه حضور داشته باشند گفت: حضور مدیران در صحنه‌ها باعث برنامه ریزی های مناسب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نباید از واژه بحران استفاده کرد، گفت: امیدوارم با تدابیر مدیران در رشت از این مسئله سربلند بیرون بیاییم. همچنین جهادکشاورزی و اب منطقه ای باید باهم همکاری های لازم داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت افزود: در اعتبارات حق شهرستان رشت به خوبی محقق نشده است و تمام تلاش خود را برای احقاقش انجام خواهم داد.

وی در پایان از مدیران خواست در حفظ اعتباراتشان بکوشند و گفت: اگر مدیرکلی بخواهد اعتباری را از شهرستانی به شهرستان جابجا کند فقط ۱۰ درصد می‌تواند این کار را انجام دهم و ان هم با رضایت فرماندار شهرستان باید صورت بگیرد و مدیر شهرستان باید در مقابل مطالبات شهرستانی و اعتبارات خود ایستادگی کند.

Share