شهردار انزلی مطرح کرد:

خدا را شاهد می‌گیرم آنچه در توان داشتم کوتاهی نکردم

پورقربان خاطر نشان کرد: پرونده هایی از گذشته به ما رسیده است که اکثر این پرونده ها به دلیل دفاع نادرست به ناحق گریبانگیر ما شده است و ما معمولا یک روز در شهرداری و یک روز در دادگاه‌ها هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن پورقربان، شهردار بندر انزلی با تاکید بر اینکه برای انجام امور باید تلاش مضاعف داشته باشیم اظهار نمود: عقیده من این است هر چه به ملت خدمت کنیم کم است و برای اینکه به ساحل مقصود برسیم باید جانانه تلاش کنیم.

وی افزود: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر انزلی همیشه با نگاهی مهرآمیز و شفاف به دنبال این هستند که به عنوان نماینده شما مردم نجیب کاری کنند تا در رفاه و آسایش شهر انزلی بتوانیم بصورت مضاعف دنبال کارهای عمرانی باشیم.

بخشی از بدهی های گذشته را پرداخت کردیم

شهردار بندر انزلی با اشاره به بودجه شهرداری در دو بخش عمرانی و جاری تصریح کرد: امسال با توجه به بودجه پیشنهادی شهرداری از دهه فجر تا به اکنون در بخش جاری توانستیم موارد مربوط را به خوبی پشت سر بگذاریم و حتی توانستیم بخشی از بدهی های گذشته را پرداخت کنیم.

وی افزود: اولین بار است که شهرداری انزلی توانسته در هفته دولت بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی را تقدیم مردم کند و بیش از ۴۵ پروژه عمرانی نیز تعریف شده است که اغلب آن ها پروژه های زیر ساختی می باشد که به امید خدا در آینده این زیرساخت ها باعث ایجاد پروژه هایی دیگر می شود.

پورقربان با اشاره به پروژه شهرداری ناحیه دو به عنوان پایلوت سایر پروژه ها افزود: این پروژه شامل فضای سالن بحران یا سالن چند منظوره، فضای اداری، ساختمان شهرداری ناحیه دو، واحد عمران، واحد فضای سبز و ایستگاه آتشنشانی است.

وی تصریح کرد: هزینه اجرایی این پروژه بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان است که سیصد میلیون تومان از آن از محل اعتبارات استانی تعریف شده است.

شهردار انزلی همچنین ادامه داد: در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد اعتبارات پروژهای ما بوده است که یک میلیارد و نهصد میلیون تومان آن از محل اعتبارات استانی و سایر اعتبارات از محل اعتبارات جاری شهرداری بندر انزلی تعریف شده است.

پورقربان با اشاره به پروژه استخرهای انزلی عنوان کرد: دوست داشتم شخص آقای استاندار که برای افتتاح پروژه ها به انزلی تشریف آورده بودند از این محل بازدید می کردند چون می دانم ایشان به مکان های تفریحی و گردشگری نگاهی خاص دارند.

وی افزود: علاوه بر پروژهایی که تعریف کردیم، پروژهایی انجام شده و یا در حال انجام است و در دهه فجر افتتاح خواهد شد که این پروژه ها عبارتند از: پروژه بازسازی و پیاده روسازی ضلع شمالی و جنوبی خیابان مطهری با هزینه اجرایی ۵۰۰ میلیون تومان، بازسازی و محوطه سازی ترمینال شرق انزلی با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان، جدول گذاری و پیاده رو سازی بلوار ورودی غرب انزلی با هزینه اجرایی پانصد میلیون تومان، جدول گذاری و پیاده رو سازی ورودی ضلع شرق شهر با هزینه اجرایی پانصد میلیون تومان، توسعه ساختمان اداری شهرداری ناحیه یک با هزینه اجرایی ۸۰ میلین تومان، احداث سرویس بهداشتی در چند نقطه از شهر با هزینه اجرایی ۵۵۰ میلیون تومان، محصور نمودن املاک شهرداری در چندین ناحیه، اجرای پارک آزادگان واقع در ناحیه غازیان با هزینه اجرایی ۱۵۰ میلیون تومان، لوله گذاری منطقه عباس آباد برای هدایت آب های سطحی با هزینه ۴۶۰ میایون تومان، تکمیل و تجهیز آتشنشانی نواب با هزینه اجرایی ۸۰۰ میلیون تومان، رنگ آمیزی جداول و معابر سطح شهر با هزینه بالغ بر ۵۰ میلیون تومان، رنگ آمیزی تیرهای برق، نیمکت های بتنی و المان های سطح شهر با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان، خط کشی معابر ۴۰۰ میلیون تومان، تجهیز پارک های با هزینه اجرایی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومن، تجهیز پارک جنگلی با هزینه ۵۰ میلیون تومن، تعمیر بنای تاریخی برج ساعت با هزینه اجرایی ۱۰۰ میلیون تومن، ساماندهی و تجهیز طرح سالمسازی دریا با هزینه اجرایی ۷۸۰ میلیون تومان، خرید یک دستگاه ساحل روب با هزینه ۲۷۰ میلیون تومان، پیاده رو سازی خیابان آذربایجان با هزینه اجرایی ۳۰۰ میلیون تومن، خرید تجهیزات و مبلمان شهری با هزینه اجرایی ۸۰ میلیون تومان، روکش و آسفالت خیابان ۲۳ مهر با هزینه اجرایی ۴۱۰ میلیون تومان، محوطه سازی محل شهدای گمنان با عزینه اجرایی ۴۰۰ میلیون تومان، توسعه فضای سبز و درخت کاری معابر و پارک ها با هزینه اجرایی ۱۱۵ میلیون تومان، تجهیزات فن آوری و دربین های مدار بسته با هزینه ۱۶۰ میلیون تومان، خرید دو دستگاه خودرو ۷۴ میلیون تومن و راه اندازی باشگاه شهرداری بندرانزلی، نصب المان در سطح شهر با هزینه اجرایی ۲۰۰ میلیون تومان، نور پردازی معابر، میادین و بلوارها با هزینه ۱۲۰ میلیون تومان، برگزاری چندین مرحله جشنواره ها و برنامه های فرهنگی ورزشی با هزینه ۳۷ میلیون تومن، پرداخت غرامت های عمرانی از گذشته به مبلغ ۲ میلیارد سیصد و هشتاد میلیون تومان، بهسازی ماشین های شهرداری با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان و اعتبارت فرهنگی و ورزشی با مبلغ ۸۰ میلیون تومان.

شهردار انزلی در ادامه با بیان اینکه شرایط اقتصادی جامعه را کاملا درک می‌کنم اظهار کرد: مشکلاتی وجود دارد که نیاز به همکاری بیشتر مسئولین است.

وی افزود: میدان سیروس قایقران که در ضلع غربی شهر در حال ساخت بود متاسفانه تداخلی بین طرح جامع شهری و روستایی اتفاق افتاد که امیدواریم با مدیریت فرماندار محترم این طرح اجرایی شود و هیچ انتظاری نداریم با احداث آن میدان در فکر درآمد محلی باشیم و درآمد آن قسمت را حاضریم تقدیم به بخشداری و دهیاری کنیم.

یک روز در شهرداری و یک روز در دادگاه‌ها هستیم | خدا را شاهد می گیرم آنچه در توان داشتم کوتاهی نکردم

پورقربان خاطر نشان کرد: پرونده هایی از گذشته به ما رسیده است که اکثر این پرونده ها به دلیل دفاع نادرست به ناحق گریبانگیر ما شده است و ما معمولا یک روز در شهرداری و یک روز در دادگاه‌ها هستیم.

وی همچنین به پروژه هایی را که شهرداری در دست اقدام دارد تا در دهه فجر به افتتاح برساند اشاره کرد و افزود: این پروژه ها عبارتند از ادامه آسفالت پل قلم گوده، اجرای سیستم هوشمند شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل، تجهیز و تکمیل کارخانه آسفالت، بازگشایی معابر، مشارکت با سرمایه گذاران در بخش های مختلف، شروع به کار سازمان آرامستان ها، طرح تفکیک زباله از مبدا، احداث گلخانه و ساختمان آتشنشانی و سایر پروژه ها.

شهردار انزلی در پایان نیز عنوان نمود: مشکلاتی را از قبل داشتیم اما خدا را شاهد می گیرم آنچه بنده در توان داشتم کوتاهی نکردم و از ۱۱ ماهی که در شهرداری انزلی هستم فقط ۳ روز به مرخصی رفتم و بقیه روزه ها حتی روزهای جمعه در خدمت مردم بودم و امیدوارم انزلی را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

Share