فرماندار آستارا خبر داد:

بهره‌برداری از دو شناگاه شهرستان آستارا در خرداد ماه | باید از سواحل به‌درستی بهره برداری کنیم

یونس رنجکش نوید بهره‌برداری از دو شناگاه شهرستان آستارا را در خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: پس از افتتاح این طرح ها تجهیز شناگاه لوندویل در دستور کار قرار دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد.

باید از سواحل به‌درستی بهره برداری کنیم

فرماندار آستارا در ابتدای جلسه با اشاره به ظرفیت های فراوان شهرستان آستارا، گفت: اگر بتوانیم از سواحل درست بهره برداری کنیم می توان در ابعاد فرهنگی اقتصادی و جنبه‌های مختلف نیز از این موهبت الهی استفاده بهینه کنیم.

یونس رنجکش گفت: با ایجاد گسترش خدمات می توان به طرق مختلف بهره لازم را برد و با توجه به اینکه روزانه ۱۵ هزار نفر از سواحل آستارا استفاده می‌کنند پس باید از ظرفیت گردشگری موجود نیز بیشترین استفاده را برد.

شهرداران و دهیاران جهت ایجاد تفرجگاه ها و جاذبه های گردشگری تلاش کنند

وی تصریح کرد: خدمات انجام شده باعث رضایت عمومی مردم شد ولی باید دهیاران در طرح های سالمسازی حوزه روستاها و شهرداران در نقاط شهری جهت ایجاد تفرجگاه ها و جاذبه های گردشگری تلاش کنند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه طرح های سالمسازی آستارا از هفته اول خرداد ماه آماده استقبال از گردشگران است، افزود: رسیدگی به فضای ظاهری طرح سالمسازی صدف آستارا، باید مورد توجه دستگاه های متولی قرار گیرد تا زمینه جلب رضایت گردشگران فراهم شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در کنار توجه به امنیت جانی، اخلاقی و اجتماعی مورد توجه است.

رنجکش ادامه داد: ارائه خدمات رفاهی از اولویت هایی است که باید توسط کمیته های ۹ گانه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی آستارا (کمیته امنیت و انتظامات، کمیته امر به معروف و نهی از منکر، کمیته پیشگیری از حوادث، کمیته فرهنگی، کمیته بهداشت و درمان، کمیته رفاه و اسکان و کمیته نظارت بر عرضه کالا) موردتوجه قرار گرفته و به آن پراداخته شود.

فرماندار آستارا تولید فضای بانشاط اجتماعی در سواحل و استفاده از ظرفیت حضور گردشگران ساحلی را برای انتقال اهداف و برنامه های مختلف آموزشی براساس وظایف سازمان و دستگاه های اجرایی، فرصتی دانست که این فرصت می تواند نقش مهمی در تحولات اجتماعی داشته باشد.

وی گفت: با برگزاری جلسات متعدد در حوزه فعالیت کمیته های شهرستان، با ۲۲ برنامه در سال گذشته جزو شهرستان های پیشتاز بوده ایم.

باید با رفع موانع و مشکلات موجود، به مدیریت طرح های ساحلی بپردازیم

رنجکش در ادامه در مورد نارضایتی از رکود طرح ساحلی لوندویل در سال گذشته گفت: باید با رفع موانع و مشکلات موجود، به مدیریت طرح های ساحلی بپردازیم و باید بدانیم که مدیریت این طرح ها نیازمند افراد پویا و خوشفکر است و انتظارات از طرح ها امسال بیشتر خواهد بود.

فرماندار آستارا در ادامه خواستار ورود دهیاری ها به بحث مدیریت طرح های ساحلی روستاهای کناره سواحل شد تا به بهبود کیفیت بخشی از سواحل کمک کنند.

بهره‌برداری از دو شناگاه شهرستان آستارا در خرداد ماه

رنجکش نوید بهره‌برداری از دو شناگاه شهرستان آستارا را در خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: پس از افتتاح این طرح ها تجهیز شناگاه لوندویل در دستور کار قرار دارد.

در پایان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا از عدم دریافت حقوق برخی ناجیان غریق و حقوق عقب مانده شان از سال گذشته خبر داد و فرماندار آستارا دستور رسیدگی به این مهم را داد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و سه شناگاه (طرح سالمسازی دریا )، در غرب استان گیلان واقع شده و جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.

Share