فرمانده هنگ مرزی آستارا خبر داد:

کشف تراول چک جعلی و بیش از ۵۵ هزار نخ سیگار قاچاق در آستارا

سرهنگ نوذر مرادی، فرمانده هنگ مرزی آستارا از کشف ۳۱ میلیون ریال تراول چک جعلی، توقیف ۲ دستگاه خودرو و دستگیری سه نفر از متهمان توسط مرزداران غرب گیلان خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده هنگ مرزی آستارا در گفتگو با دیارمیرزا، از کشف ۳۱ میلیون ریال تراول چک و دستگیری متهمان توسط مرزداران مرزبانی استان گیلان خبر داد.

سرهنگ نوذر مرادی اشرافیت اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی را در کسب این تراول ها تاثیرگذار دانست و گفت: با اقدامات شبانه‌روزی مامورین هنگ مرزی آستارا این مرزداران ضمن شناسایی دو دستگاه خودرو، موفق شدند متهمین را در روستای مرزی حیران آستارا دستگیر کنند.

وی افزود: پس از دستگیری این افراد در بازرسی از آنها مقدار ۳۱ میلیون ریال تراول چک و اسکناس جعلی کشف و ضبط شد.

مرادی در پایان آمادگی عملیاتی مرزداران هنگ مرزی آستارا در غرب گیلان را در برخورد با هنجارشکنان و مبارزه جدی با اخلالگران اقتصادی کشور در سطح بسیار مطلوبی دانست.

کشف بیش از ۵۵ هزار نخ سیگار قاچاق در آستارا

همچنین در عملیات دیگری توسط هنگ مرزی شهرستان بندر آستارا بیش از ۵۵ هزار نخ سیگار های قاچاق با تلاش این مرزداران کشف شد.

در راستای مبارزه با ورود کالاهای قاچاق به کشور مرزداران آستارا طی عملیات مشترک با کارکنان انتظامی شهرستان تالش موفق به کشف و ضبط مقادیر زیادی از انواع سیگارهای قاچاق در مرزهای غربی استان گیلان شدند.

در همین راستا فرمانده هنگ مرزی آستارا به دیارمیرزا گفت: برابر خبرهای واصله و اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی ماموران هنگ مرزی شهرستان آستارا مبنی بر اینکه شخصی سابقه‌دار در منزل شخصی دپو سیگارهای قاچاق انجام می دهد، بررسی این موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ مرادی ادامه داد: با احراز هویت این شخص با هماهنگی مقام قضایی و اخذ مجوز لازم به مأموران، طی عملیاتی موفقیت‌آمیز منزل این متهم را شناسایی و در بازرسی از آن سیگارهای قاچاق که به طور ماهرانه جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ مرادی در پایان افزود: در این عملیات مرزداران موفق به کشف ۵۵ هزار و ۸۰۰ نفر انواع سیگار قاچاق خارجی غیرمجاز شده که متهم پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share