در یکصدو نود و هفتمین جلسه علنی شورا:

درگیری لفظی علوی و کاظمی بر سر یک لایحه | باقری: شورای چهارم شهرداری را فروخت

در زمان رای گیری درباره لایحه کمک به انجمن علمی سازه های ماکارونی درگیری لفظی بین امیرحسین علوی و رییس شورا اتفاق افتاد و علوی نسبت به نوع رای گیری اعتراض داشت!

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسعود کاظمی رئیس شورای شهر رشت در یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر رشت، در ابتدا، ولادت باسعادت کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر را به همه دختران ایرانی، علی الخصوص دختران شهر رشت تبریک گفت و افزود: روز پنجم مرداد، سالروز عملیات مرصاد را گرامی می دارم. عملیات غرور آفرین مرصاد نقش بزرگی در پیروزی نبرد حق علیه باطل داشت.

لایحه ای برای مقابله با حشرات موذی

در ادامه جلسه، لایحه رسیدگی به وضعیت نامطلوب محیط زیستی در محل وقوع املاک مشمول قانون ۱۱۰و تقاضای مکرر ساکنین و اخطاریه های واصله از اداره محیط زیست و مرکز بهداشت شهرستان رشت جهت پاکسازی مورد بررسی قرار گرفت.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه شهرداری رشت به علت جلوگیری از آزار مردم بعلت انباشته شدن زباله و تجمع حشرات موذی و… این لایحه را مطرح کرده است، یادآور شد: مسئله مهم درباره این لایحه تعداد زمینهای مطرح شده است و  برایم جای سوال است که ۳۷ زمین پیشنهادی بر چه اساسی مطرح شده است؟!

در نهایت این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیسون مربوطه ارجاع داده شد.

واگذاری دریافت مطالبات شهرداری به بخش خصوصی

در ادامه جلسه لایحه یک فوریتی بکارگیری بخش خصوصی در راستای چارچوب برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی در جهت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان قرائت شد. در این لایحه شهرداری رشت در نظر دارد با تنظیم قرار دادهایی با شرکتهای بخش خصوصی مطالبات معوقه خود را واگذار نماید.

اسماعیل حاجی پور در این رابطه نیز گفت: اگر قرار است اینکار انجام شود باید از نیروهای فعلی شهرداری بهره ببریم و از آنها در قالب همان بخش خصوصی استفاده کنیم و یا اینکه نیروهای مازاد را بازنشسته کنیم. در حال حاضر تعداد پرسنل در شهرداری وجود دارد و در این شرایط کارها بصورت دوگانه انجام می شود.

محمود باقری خطیبانی، عضو دیگر شورای شهر رشت نیز با مخالفت با این لایحه گفت: پرسنل باید کارها را به درستی انجام دهند. وقتی مدام موضوع واگذاری امور درشهرداری رشت مطرح میشود با چهارهزار نفر پرسنل شهرداری رشت می‌خواهیم چه کار کنیم؟!

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در خصوص لایحه واگذاری وصول مطالبات شهرداری رشت به بخش خصوصی تصریح کرد: در شهرداری رشت کارمندی با عنوان وصول مطالبات نداریم.

عباس صابر متذکر شد: باتوجه به تورمی که در حال حاضر وجود دارد اگر هزینه ای به یک بخش خصوصی واگذار کنیم تا بتوانیم مطالباتمان را دریافت کند اقدامی مناسب است.

وی با اشاره به میزان بدهی شهرداری رشت تصریح کرد: با اینکار میتوانیم سریعتر مطالباتمان را دریافت و بدهی های شهرداری رشت را مدیریت کنیم.

گفتنی است اعضای شورای شهر رشت با این لایحه بصورت یک فوریتی موافقت کردند.

درگیری لظفی بین اعضای شورا بر سر طرح کمک به انجمن علمی سازه های ماکارونی

در جلسه شورا لایحه نشست گردشگری شهرداران آسیایی در شهر قونیه ترکیه مطرح شد و با رای اعضای شورا، محمد حسین واثق کارگرنیا، مظفر نیکومنش نودهی بعنوان دو عضو شورای رشت به همراه سرپرست شهرداری رشت به این سفر اعزام شوند.

در ادامه جلسه لایحه کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی به انجمن علمی سازه های ماکارونی دانشگاه گیلان، مورد بررسی قرار گرفت که این طرح مسکوت ماند.

گفتنی است در زمان رای گیری درباره این لایحه درگیری لفظی بین امیرحسین علوی و رییس شورا اتفاق افتاد و علوی نسبت به نوع رای گیری اعتراض داشت!

به گزارش دیارمیرزا کاظمی خطاب به علوی گفت: پروژه هایی که شما پیگیری میکنید شورا را به حاشیه می‎کشاند و  همچنین علوی نیز در واکنش به این اظهار نظر بیان کرد: شما قداست شورا را زیر سوال بردید.

باقری خطیبانی نیز در این‌باره گفت: شورای چهارم شهرداری را فروخته است اما کسی حرفی نزد.

گفتنی است در پایان در ادامه جلسه لایحه ضابطه مند نمودن تخفیفات هزینه های تدفین سازمان آرامستان شهرداری رشت موافقت شد.

در خاتمه نیز جلسه به علت خروج اعضای شورا و از حد نصاب افتادن پایان یافت.

 

Share