تداوم انتقاد از شهرداری رشت

عذرخواهی علوی بابت آسفالت نامناسب خیابان‎ها/تاکید صابر بر اتمام پروژه سرگل به پیچ سعدی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار داشت: پروژه جمع آوری آبهای سطحی در خیابان مطهری با کندی صورت می‎گیرد و شهر قفل شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در کمیسیون مشترک عمران و بودجه شورای شهر رشت امیر حسین علوی رییس کمیسیون بودجه شورا با بیان اینکه در هنگام تصویب بودجه اولویت پروژه ها مد نظر بوده است، گفت: بسیاری از پروژه ها مثل جمع آوری آبهای سطحی و آسفالت معابر از برنامه هایی بود که باید در شهر رشت انجام میشد و در طول سه سال گذشته برای پروژه جمع اوری ابهای سطحی ۲۰۰ میلیارد هزینه شده است زیرا این پروژه از اولویت های شهر رشت بود.shora-CCCC

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه پروژه اسفالت معابر نیز ازسه سال گذشته در شهر رشت اجرا شده است، گفت: تا کنون برای این پروژه ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده اما نتیجه لازم حاصل نشده و امروز با خیابانها و معابر نامناسب روبرو هستیم که از همینجا از تک تک مردم شهر رشت عذر خواهی میکنم که شورا و شهرداری نتوانستند حقوق طبیعی مردم را رعایت کنند.

وی افزود: در نظر دارم تا نشست غیر علنی با شهردار رشت و مدیران شهرداری در مورد بررسی پروژه های اولویت دار بگذارم تا علت کندی پروژه ها را توضیح دهند.

حاجی پور: صبر مردم رشت لبریز شده است

در این جلسه اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار داشت: پروژه جمع آوری آبهای سطحی در خیابان مطهری با کندی صورت می‎گیرد و شهر قفل شده است.

این عضو شورا با بیان اینکه صبر مردم شهر رشت لبریز شده است، یادآور شد: با سرعت بخشیدن به این پروژه و باز کردن قسمتهایی که کار در آنجا به اتمام رسیده است می‎توانیم ترافیک موجود در این مسیر را کاهش دهیم.

وی در مورد پروژه حاشیه رودخانه ها گفت: ساکنین حاشیه نشین با گرفتن خانه در مسکن مهر حاضر هستند که با شهرداری همکاری کنند.

حاجی پور به روز معمولان اشاره کرد و با اشاره به مشکلات نابینایان اظهار کرد: برای نابینایان مسیری که تعریف می‎شود باید جذابیت لازم را داشته باشد ونباید فقط برای ادای دین کاری را را انجام داد. بلکه باید اصولی و با توجه به شرایط روحی این عزیزان برایشان کار انجام دهیمز چرا که آنها نیز چون دیگران جز شهروندان این شهر  و دارای حقوق شهروندی هستند.

ضرورت اتمام پروژه سرگل به پیچ سعدی

در ادامه حلسه عباس صابر رئیس کمیسیون عمران شورا با اشاره به اینکه پروژه های آیت الله احسان بخش، سرگل به سعدی و ساماندهی حاشیه روخانه ها از اولویت های شورا شهر رشت بوده است، گفت: اگر این سه محور به نتیجه می‎رسید بار ترافیکی زیادی از شهر رشت کاسته می‎شد و دیگر نیازی به افزایش محور در شهر رشت نداشتیم.

وی افزود:  اکنون نمی‎توانیم از بودجه این پروژه ها کم کنیم و برای پروژه جدیدی هزینه کنیم. هیچکس مخالف زیباسازی و مبلمان شهری در ورودیهای شهر رشت نیست اما آنچه در حال حاضر مهمتر است اتمام پروژه سرگل به پیچ سعدی است.

گفتنی است در این کمیسیون برای بار دوم با لایحه ساماندهی ساخت پیادرو سازی از مسیر فردگاه تا چهارراه گلسار، مبلمان شهری و جمع آوری آبهای سطحی که از سوی شهرداری منطقه یک ارائه شده بود مخالفت شد.

Share