وابسته اقتصادی سفارت ژاپن در آذربایجان:

دولت ژاپن اهمیت کریدور شمال – جنوب را درک کرده است

وابسته اقتصادی سفارت ژاپن در جمهوری آذربایجان گفت: دولت ژاپن اهمیت کریدور شمال – جنوب را درک کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، توشیرو کاتاگیری، در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و بازدید از خط آهن و بارانداز ریلی آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کریدور شمال – جنوب در بین شرکت های ژاپنی که در آذربایجان فعالیت می کنند علاقه زیادی را برای فعالیت در عرصه ترانزیت کالا ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دولت ژاپن اهمیت کریدور شمال – جنوب را درک کرده است، ادامه داد: سرمایه گذاری و فاینانس ۵۰۰ میلیون دلاری دولت جمهوری آذربایجان، اشتیاق این کشور را برای ساخت پروژه آستارا – رشت نشان می دهد.

وی بر اهمیت این پروژه برای آذربایجان تأکید کرد و افزود: پیش بینی می شود که مسیر آستارا – رشت تا ۵ سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

کاتاگیری، در بخش پایانی سخنان خود از برنامه ریزی دولت آذربایجان بر تقویت صادرات غیرنفتی سخن گفت و اضافه کرد: این کشور در حال سرمایه گذاری برای حضور در منطقه به عنوان یک کشور ترانزیتی است و در این خط آهن و کریدور شمال – جنوب به عنوان یک کشور ترانزیتی می تواند نقش بسزایی را در جابجایی کالا بین ایران و روسیه ایفا کند.

امروز (سه شنبه ۱۷ بهمن)، وابسته اقتصادی سفارت ژاپن در جمهوری آذربایجان و وابسته سیاسی سفارت ژاپن در جمهوری اسلامی ایران از بخشی از خط آهن و بارانداز ریلی آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

در این بازدید هیأت ژاپنی در نشستی کوتاه با تنی چند از مسئولان محلی از جمله بابک باستانی، بخشدار مرکزی و تعدادی از کارشناسان حاضر شدند و مذاکراتی در ابعاد مختلف و مرتبط با راه آهن انجام شد.

Share