برای تجارت با ایران

اتصال راه آهن آلمان به کریدور شمال- جنوب از طریق جمهوری آذربایجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال- جنوب با تصمیم آلمان برای تجارت با ایران از طریق این پروژه اتصال پذیری، حمایت جدیدی را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا  شرکت راه آهن آلمان (دویچه باهن) برای استفاده از کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب به منظور تحویل کالا از اروپا به ایران از طریق جمهوری آذربایجان و بالعکس، ابراز تمایل کرده است.rahahanPicture.aspx

چنین اتفاقی از برنامه هند برای گسترش دسترسی به اروپا در مدت کوتاه‌تر که با استفاده از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب میسر خواهد شد، حمایت می‌کند.

کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب یک پروژه حمل و نقل زمینی-دریایی به طول ۷۲۰۰ کیلومتر است که شبکه‌ای از راه آهن، جاده و مسیرهای آبی را در بر می‌گیرد و هدف آن کاهش هزینه و زمان حمل کالا برای افزایش تجارت میان روسیه، ایران، آسیای مرکزی، هند و اروپاست.

بر اساس این گزارش، نخستین حمل و نقل آزمایشی با استفاده از این کریدور، ماه جاری میان هند و روسیه انجام گرفت.

شرکت راه آهن آلمان اعلام کرده است انتظار می رود این شبکه مسیر تجاری موثرتری میان اروپا و آسیای جنوب شرقی ایجاد کند. مطالعاتی که در هند انجام گرفته است، نشان می دهد این کریدور ۳۰ درصد ارزانتر و ۴۰ درصد کوتاه‌تر از مسیرهای کنونی است.

tel final1

Share