لاهوتی خبر داد:

در نظر گرفتن ۲ میلیارد دلار برای حل مشکل پسماند از محل صندوق توسعه در بودجه ۹۷

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: در بودجه سال ۹۷ دو میلیارد دلار از محل توسعه ملی برای حل مشکل پسماند در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مهرداد لاهوتی در نشست شورای اداری در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار کرد: انتظارات مدیران و نمایندگان از لاریجانی باید متناسب باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند از موضوعات مهم در کشور است گفت: دولت در لایحه بودجه ۹۷، دو میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکل پسماند پیشنهاد کرده است.

نمیانده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع پسماند از اهمیت والایی برخوردار است که در صورت عدم توجه به آن آسیب جدی در انتظار ما است افزود: در نامه‌ای از سوی دولت به مجلس به موضوع پسماند اشاره‌شده اما نرخ خرید تضمینی و تعرفه برق در آن به میزان کافی دیده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه باید بر سواحل گیلان نگاه ملی وجود داشته باشد تصریح کرد: ۳۰۰ کیلومتر از سواحل دریا در گیلان واقع‌شده و اداره آن‌ها بااعتبار از شهرداری‌ها اداره می‌شود و باید در نظر داشت که  سواحل در گیلان وجود دارد اما همه مردم ایران از آن استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس به تکمیل راه‌آهن رشت ـ قزوین اشاره کرد و افزود:  دولت راه‌آهن رشت ـ قزوین را به‌زودی افتتاح می‌کند اما اگر راه‌آهن را به آستارا متصل نکنیم توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه در استان گیلان استعداد بسیار زیادی در کشاورزی وجود دارد گفت: باید به دولت اجازه داده شود تا در حوزه برنج، چای و ابریشم با مدیریت صحیحی وارد شود.

Share