امام‌ جمعه آستارا

اشخاصی که شعار جانم فدای ایران سر می‌دادند کجا جان خود را فدای ایران کرده‌اند؟

حافظ نیا گفت: در اعتراضات اخیر شعار به گرانی‌ها توسط یک‌عده خودفروخته غربی به شعارهای ضدارزشی و علیه رهبری و نظام تبدیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به‌اینکه هرکس تقوا داشته باشد خدا برای او راه خروج از فتنه‌ها را باز می‌کند، اظهار کرد: ثمره تقوا تشخیص حق از باطل در فتنه‌ها، حوادث و فضاهای غبارآلود است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از اول انقلاب تاکنون فتنه‌های زیادی را به خود دیده و فتنه سال ۸۸ در میان تمام فتنه‌ها، فتنه بسیار سنگینی بود که حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و براندازی نظام را هدف قرار داده بود، تصریح کرد: اتاق فرمان تمام فتنه‌های بعد از انقلاب را باید در مرزهای خارج از کشور جست‌وجو کرد.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به‌اینکه اعتراض به گرانی‌ها و تجمعات مسالمت‌آمیز مربوط به امروز نبوده و از سالیان سال این تجمعات و اعتراضات در کشور بوده و است، خاطرنشان کرد: در اعتراضات اخیر شعار به گرانی‌ها توسط یک‌عده خودفروخته غربی به شعارهای ضدارزشی و علیه رهبری و نظام تبدیل شد.

خطیب جمعه آستارا با اذعان به اینکه مردم ایران اسلامی با تقوایی که داشتند در تشخیص اغتشاش از اعتراض سنگ تمام گذاشته و در مقابل اغتشاش‌گران ایستادند، بیان کرد: ملت شریف ایران به خاطر داشتن تقوا و خداترسی توانستند هرچه سریع‌تر صف خود را از صف دشمن و اغتشاش‌گران جدا کنند.

حافظ‌نیا اغتشاشات اخیر را نبرد ایران با ضدایران و نبرد اسلام با ضداسلام دانست و گفت: شعار اغتشاش‌گران تحت‌عنوان جانم فدای ایران با به آتش کشیدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تعارض داشته و مردم ایران هوشیار بودند که در تشخیص حرف و عمل اغتشاش‌گران از یک‌دیگر به بیراهه نرفتند.

وی با تأکید براینکه اشخاصی که در اغتشاشات اخیر شعار جانم فدای ایران سر می‌دادند کجا جان خود را فدای ایران اسلامی کرده‌اند؟، افزود: این اشخاص هنگام جنگ تحمیلی ایران با عراق به خاطر ترس از جنگ از کشور خارج شدند و پس از اتمام جنگ به کشور برگشتند و اکنون گستاخانه شعار جانم فدای ایران سر می‌دهند.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه مثلث موردمطرح از سوی مقام معظم رهبری منشأ اغتشاشات اخیر را در خارج از کشور می‌داند، اظهار کرد: بااینکه آمریکا در اغتشاشات اخیر متنبه شده است، اما تلاش‌های دشمن جهت نفوذ به کشور ادامه داشته و یکی از ویژگی‌های دشمن خستگی‌ناپذیری او است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به‌اینکه آمریکا به ایران خسارت وارد کرده و باید تقاص این خسارت‌ها را بدهد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها هرکجای دنیا باشند باید تقاص رفتارهای اخیر خود را نسبت به هدایت وحشیانه اعتراضات مردم به سمت‌وسوی اغتشاشات را بدهند و مردم ایران از آمریکایی‌ها دست‌بردار نیستند.

حافظ‌نیا با تأکید براینکه تمام توجه مسئولین باید به حل مشکلات معیشتی و رفاهی مردم معطوف شود و مردم نیز در برطرف شدن مشکلات معیشتی و رفاهی خود باید سعه‌صدر داشته و دولت را همراهی کنند، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها در کشور با رفتارهای خود علیه رهبری و مسئولان دولت باعث شادی دشمن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی خوب نیست و حدود ۲۰ هزار نفرذ به‌واسطه ایشان شیعه حضرت علی(ع) شده‌اند و ایشان چند پسر خود را تقدیم اسلام و مذهب شیعه کرده‌اند، بیان کرد: امیدواریم شیخ زکزاکی و دیگر مسلمانان اسیر دست دشمن، آزاد شده و به بهبودی برسند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به تغییر در ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور و جای‌گزینی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبری به‌جای حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی گفت: حدود ۹۰۰ عدد نماز جمعه در سطح کشور برگزار می‌شود که مدیریت این تعداد نماز جمعه کار بسیار سختی است.

Share