امام‌ جمعه آستانه‌ اشرفیه

حرف مردم را باید به موقع شنید | بی‌توجهی به علایق مردم دلیل فرار پهلوی دوم از کشور بود

ساجدی گفت: اگر رهبری، دولت و مسئولین نظام در عرصه‌های منطقه، بین‌المللی و جهانی با اقتدار ظاهر می‌شوند همه به برکت و پشتوانه مردم بوده و مسئولین نظام باید به خواسته‌های مردم توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد ساجدی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، حوادث اخیر را از مهم‌ترین مباحث کشور دانست و اظهار کرد: طبق سخنان وزیر کشور حدود  ۴۳ هزار نفر در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر دخالت داشته‌اند.

وی ریشه‌های اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خارج از کشور دانست و تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اتاق فرمان ناآرامی‌های اخیر باید موردتوجه مسئولین کشور در قوای سه‌گانه و افراد بانفوذ سیاسی و احزاب و جریان‌های سیاسی قرار گیرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گره‌گشای نظام را مردم دانست و خاطرنشان کرد: اگر رهبری، دولت و مسئولین نظام در عرصه‌های منطقه، بین‌المللی و جهانی با اقتدار ظاهر می‌شوند همه به برکت و پشتوانه مردم بوده و مسئولین نظام باید به خواسته‌های مردم توجه بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه مطالبات صادقانه و به‌حق مردم باید از سوی مسئولین کشور پیگیری شود، بیان کرد: باید بین مطالبات و خواسته‌های به‌حق مردم با اغتشاشات و ناآرامی‌ها و به آتش کشیدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و مساجد تفکیک قائل شد.

ساجدی با اشاره به اینکه اعتراضات و درخواست‌های مردمی همیشه بوده و این اعتراضات تداوم دارند، بیان کرد: در یک سال اخیر در برخی از شهرها یا در مقابل مجلس به دلیل مشکلات صندوق‌ها و برخی مؤسسات مالی تجمع‌هایی از سوی برخی از مردم صورت گرفته که کسی با این تجمعات، مخالفتی نکرده است.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمن در جریان اغتشاشات اخیر به کشور خسارت وارد کرده است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود دشمن را به یک مگس تشبیه کرده‌اند که دشمن مگس‌صفت از سستی و زخم موجود در کشور جهت ضربه زدن به‌نظام در حال سوءاستفاده کردن است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه بین مسئولین قوای سه‌گانه کشور باید وحدت و هم‌دلی وجود داشته باشد، افزود: در شرایطی که دشمن لجوج، کشور را تهدید به ضربه زدن می‌کند مسئولین و مجموعه‌های سیاسی باید هم‌افزایی داشته و از تحلیل و ایجاد تزلزل در یک‌دیگر خودداری کنند.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه ریشه بسیاری از مفاسد را بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: فروپاشیدن بی‌حساب و کتاب مشکلی را حل نمی‌کند و با رونق تولید می‌توان مشکل بیکاری را ریشه‌کن کرد و خوشبختانه مسئولین دولت در این خصوص مشغول کار کردن هستند.

ساجدی شایعه‌پراکنی و انتشار شایعات را ابزار دشمن در اغشتاشات و ناآرامی‌های اخیر دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و فعلان فضای مجازی از انتشار شایعات بدون تحقیق و تفصص خودداری کنند چون ممکن است بازنشر این شایعات به ضرر آن‌ها تمام شود.

وی موسسات مالی را یکی از عمده دلایل اعتراض مردم و سوق دادن آن به سمت اغتشاشات از سوی مزدوران داخلی و اربابان خارجی استکبار جهانی دانست و گفت: گرانی اقلام موردنیاز خانواده‌های ایرانی از جمله تخم‌مرغ در زندگی آن‌ها تأثیرگذار بوده و باید در این خصوص اقدام به‌هنگام صورت گیرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید براینکه حرف مردم را باید به‌موقع شنید و اگر در جاهایی از دست مسئولان نظام در مقابل دانه‌درشت‌ها و گردن‌کلفت‌ها کاری ساخته نیست باید گزارش آن را به مردم ارائه دهند، افزود: بی‌توجهی به علایق مردم از عمده دلایل فرار پهلوی دوم از کشور بود.

Share