رئیس‌کل دادگستری استان گیلان مطرح کرد:

برخی حقوقشان را از بیت‌المال وزن می‌کنند | قضات مردم را سرگردان نکنند

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان بابیان اینکه برخی حقوقشان را از بیت‌المال وزن می‌کنند گفت: دادستان‌ها باید با مردم صادق و شفاف باشند و مردم را در دادگاه‌ها سرگردان نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، احمد سیاوش پور صبح امروز در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه در سالن همایش‌های دادگستری رشت با اشاره به انهدام مرکز فرماندهی داعش در دیرالزور سوریه توسط سپاه ایران اظهار کرد: امروز موشک‌های ما از فاصله‌های دور به هدف اصابت کرده و دشمن را نابود می‌کند، این‌یک دستاورد بزرگ است، اقتدار کشور به دست سپاه، نیروی انتظامی و… در دنیا حفظ و اثبات‌ شده است.

وی بابیان اینکه ملت ما خسارات زیادی را متحمل شده است افزود: امروز بیکاری و مشکلات مالی بسیاری خانواده‌ها را در تنگنا گذاشته است، اما نشان داده‌اند با عزمی راسخ می‌توانند بر مشکلات فائق آیند.

رئیس‌ کل دادگستری تصریح کرد: برخی افراد کار کردن را با منت نهادن بر خدا و بندگان خدا معامله می‌کنند، سزاوار نیست که قضات در عرصه نبرد سستی به خود راه دهند و بی‌تفاوتی در وجودشان رخنه کند.

وی علم قضا را پایه اصلی نظام دانست و افزود: باید قضات نگاه وسیعی به موضوعات روز داشته باشند، یکی از کارهای اصلی قضات همراهی ملت با حکومت اسلامی است، قضات باید اعتماد مردم را جلب کنند.

سیاوش پور قضاوت را یکی از سخت‌ترین مشاغل دانست و بیان کرد: قضات نقش باعظمتی دارند، همان‌طور که در وصیت‌نامه امام آمده است، اگر قوه قضائیه درست عمل کند بسیاری از مشکلاتی که اکنون در جامعه است وجود نخواهد داشت.

رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: دستگاه قضا باید انقلابی باشد، انقلابی بودن دارای مفاهیمی است، انقلابی یعنی توجه به عدالت اجتماعی و اقتصادی و نسبت به انواع فساد بی‌تفاوت نباشد.

وی با بیان اینکه برخی حقوقشان را از بیت‌المال وزن می‌کنند گفت: قاضی انقلابی فردی است که نسبت به این امور توجه داشته و در پرونده‌های فساد مالی و اخلاقی  برخورد قاطع کند، دادستان‌ها باید هشیار باشند و به روزمرگی دچار نشوند.

سیاوش پور با اشاره به لزوم نظارت دادستان‌ها و قضات به حقوق بیت‌المال اظهار کرد: من بسیار در استان گیلان تذکر دادم، روند اراضی جنگل‌ها روند کندی است که در حال از بین رفتن است، مسیر توسعه باید همراه با حفظ محیط‌زیست باشد.

رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان تصریح کرد: ما قضات جانمان را در مسیر عدالت، در مسیر خدمت به مردم و در مسیر تکریم مراجعین بگذاریم و در مسیر انقلاب و شهدا حرکت کنیم.

وی خطاب به قضات و دادستان‌ها گفت: پرونده‌ها باید ثبت شوند، نباید مردم را سرگردان کنیم، قضات باید صادق و شفاف کار کنند، امروز نیاز است که مردم را راضی نگه‌ داریم چرا که دشمن دنبال رخنه است تا اثبات کند قوه قضائیه جمهوری اسلامی نمی‌تواند عدالت را اجرا کند پس ما باید اثبات کنیم که توانمند هستیم و امیدواریم بتوانیم در روز جزا سربلند شویم.

رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان بابیان اینکه همه ماه‌ها، ماه خداست گفت: خداوند ایامی را برای تذکر پیش‌بینی کرده است تا انسان‌ها دچار غفلت و تکبر نشوند و آن ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره بر پیش رو بودن آخرین جمعه ماه رمضان گفت: امام راحل با آینده‌نگری چنین روزی را برای مبارزه با رژیم استکباری صهیونیست نام نهادند، فردا روزی است که همه مظلومین دنیا هم هدف در مقابل ستمکاران جهان قد علم می‌کنند.

سیاوش پور بابیان اینکه مردم ایران گام‌ به‌ گام با رهبری معظم پیش رفتند افزود: همه می‌دانند که ملت ایران ملتی خاص است و یکپارچه وحدت داشتند و تا امروز به اهداف خود رسیدند.

Share