مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:

وضعیت شمشادها در گیلان به حالت بحرانی رسیده است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: حدود ۲۵ هزار هکتار جنگل‌های شمشاد و هیرکانی در استان گیلان وجود دارد که این جنگل‌ها در زمره بهترین گونه‌های جنگلی در حوزه پهن‌برگ هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، امیر مرادی بابیان اینکه در سال‌های اخیر دو نوع آفت به این جنگل‌های گیلان سرایت کرده است گفت: این دو آفت شامل لایت و شب‌پره زمستانی خسارات فراوانی به این جنگل‌ها وارد کرده است.

وی با بیان اشاره به اینکه این دو آفت وارداتی می باشند گفت: طبق آمار منابع طبیعی استان از حدود ۲۵ هزار هکتار، ۲۳ هزار هکتار از جنگل‌های گیلان از این آفات، آسیب‌دیده است.

مرادی با  اشاره به اینکه تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته‌شده است که نیاز به اعتبارات بیشتری داریم گفت: جلسات متعددی به‌ویژه در وزارت کشور و در حوزه پدافند غیرعامل برگزار کردیم لیکن به دلیل کمبود امکانات و اعتبارات در حوزه منابع طبیعی پاسخگوی حجم بالای آلودگی نیستیم.

وی با بیان اینکه جلسه شورای هماهنگی بحران استان به ریاست سالاری استاندار گیلان مفید بوده است گفت: در این جلسه از استاندار محترم خواستار برگزاری جلسه‌ای ویژه با حضور مدیران منابع طبیعی شهرستان‌ها در زمینه تأمین اعتبار و بسیج نیروهای درگیر در این زمینه  نظیر فرمانداران، بخشداران، اعضای شوراهای شهرستان‌های گیلان شدیم.

مرادی افزود: وضعیت شمشادها در گیلان به حالت بحرانی رسیده است و هر چه سریع‌تر با بسیج تمام نیروها و امکانات باید مدیریت لازم در کنترل و ریشه‌کنی آفات را داشته باشیم.

Share