جمالی خبرداد: آمار بالای آسیب‌های بارداری در سنین پایین در دختران

دلیل مطرح‌شدن افزایش حداقل سن ازدواج برای دختران چیست؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزایش آسیب‌های بارداری در سنین پایین را دلیل مطرح‌شدن افزایش حداقل سن ازدواج برای دختران دانست و گفت: طرح فراکسیون زنان مجلس نیازمند بررسی و مطالعه بیشتر نمایندگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، منوچهر جمالی در واکنش به طرح فراکسیون زنان مجلس مبنی بر افزایش حداقل سن ازدواج برای دختران اظهار کرد: این طرح در راستای آسیب‌هایی که ازدواج در سنین پایین ایجاد کرده در حال طراحی و قانون‌گذاری قرارگرفته است.

وی با اشاره به آمار بالای آسیب‌های بارداری در سنین پایین در دختران افزود: پرونده‌هایی که در دادگاه‌ها در رابطه با ازدواج در سنین پایین باز است و آمارهایی که در رابطه با آسیب‌های بارداری در سنین پایین وجود دارد منجر شده تا چنین تصمیمی در فراکسیون زنان مجلس گرفته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مطالعه بیشتر نمایندگان مجلس در رابطه با طرح افزایش حداقل سن ازدواج دختران مطرح‌شده از سوی فراکسیون زنان مجلس، خاطرنشان کرد: معتقدم تا این حدی که در طرح فراکسیون زنان مطرح‌شده تصمیم بدی نباشد اما این طرح نیازمند به مطالعه و بررسی بیشتر از سوی نمایندگان است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعلاً فرصت اظهارنظر قطعی در رابطه با طرح فراکسیون زنان وجود ندارد، افزود: باید این موضوع در صحن مطرح بشود و به حد قابل قبولی برسد و بعد نمایندگان در رابطه با موافقت و یا مخالفت خود اظهارنظر کنند.

Share