خطیب جمعه انزلی

فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده است | کجا و کدام یک از مردم ما راضی هستند؟

شمس الدین گفت: آنقدر فضای مجازی ما بی حد و مرز و شده است که کوچکترین محدودیتی ندارد و حتی امروزه شاهد هستید که شبهه پراکنی می شود و حتی خرید و فروش مواد نیز آزاد است ، باید با این موضوعات مقابله و کنترل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته انزلی با اشاره به شهادت امیرالمونین (ع) به مرور تاریخی از زمان حکومت ایشان اشاره و خاطر نشان کرد: تلاش های ایشان برای زندگی مردم و مبارزه هایشان برای دفاع از مردم و مقابله با تهدیدها به دلیل مطابقت با جامعه امروز ما نیاز به تکرار و مطالعه دارد.
وی با اشاره به توطئه ها و آشوب هایی که در زمان آن حضرت انجام می شد گفت: انحراف برخی از خواص از مسیر اصلی باعث شد مردم عادی اشتباه کنند که حق کدام است در جامعه امروز نیز می بینیم که اینگونه است و هستند کسانی با وجود سابقه درخشان انقلابی دارند بر علیه همین انقلاب فعالیت می کنند.

 امام جمعه انزلی در ادامه با بیان اینکه دشمن از همان روش معاویه گونه که سعی بر باطل نشان دادن حق داشت عمل می کند افزود : او افرادی را در لباس لشکر امیرالمونین به سوی مردم می فرستاد تا غارت کنند تا مردم فکر کنند تمامی لشکر علی اینگونه است و گاهی نیز لشگریانش را با لباس اصلی به سوی غارت مردم می فرستاد تا نشان دهد علی توانایی امنیت ندارد ، اگر به این تاریخ نگاه کنید متوجه خواهید شد که چقدر این مطابقت تاریخی وجود دارد.

 *فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده است

«اهمیت و تاکید بر فضای مجازی و آسیب های آن» از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به آن اشاره و تاکید کرد: فضای مجازی در کشور ما و جهان اسلام بر علیه نظام اسلامی دارد بیداد می کند و به فرمایش رهبری فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده است ، باید دشمن را از این فضا بیرون کرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می خواهد جوانان ما را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و برخی ها که مسئول رسیدگی به این مهم هستند انگار نه انگار که اتفاقی افتاده و به فکر حواشی و فلان آهنگ هستند و جای امور اصلی و فرعی را عوض می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه افزود: رهبری با تشکیل شورای عالی فضای مجازی و بیان این جمله که اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم اهمیت این موضوع را نشان می دهد آن را به همگان یادآوری و گوشزد می کند.

وی همچنین تاکید کرد: آنقدر فضای مجازی ما بی حد و مرز و شده است که کوچکترین محدودیتی ندارد و حتی امروزه شاهد هستید که شبهه پراکنی می شود و حتی خرید و فروش مواد نیز آزاد است ، باید با این موضوعات مقابله و کنترل شود.

*امروز میدان مبارزه نظام اسلامی با دشمنان همین فضای مجازی است

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه امروز میدان مبارزه نظام اسلامی با دشمنان همین فضای مجازی است گفت : میدان مبارزه مشخص است اما عده ای به جای اینکه در ان حضور داشته باشند و کمک حال فعالان این عرصه باشند سنگ اندازی می کنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند.

بحث افزایش سرعت اینترنت دیگر موضوعی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به آن اشاره و تصریح کرد: کسی با افزایش این سرعت ها مخالف نیست صحبت این است که چرا برای تشکیل شبکه ملی اطلاعات کوتاهی شده است ؟ اینکه به بهانه ی شعار عدم جلوگیری از فضای مجازی در خصوص خیلی از مسائل کوتاهی کنیم چیزی را حل نمی کند.

به قمیت نابودی و انحراف جوانان ، در خصوص کنترل فضای مجازی کارشکنی می کنند

وی افزود : آسیب ها را به جان می خریم و تعلل می کنیم و عزمی برای تشکلیل شبکه ملی اطلاعات نداریم ، آری برخی ها نانشان در این ناهنجاری ها و کارشکنی هاست اما به چه قیمتی ؟ به قیمت نابودی جوان ما و انحراف او از مسیر زندگی ؟

وی همچنین اظهار کرد: قوی ترین کشورها نیز برای خود خطوط قرمزی دارند و خیلی چیزهایی که بر خلاف عقایدشان است را محدود و کنترل می کنند، این کنترل که می گوییم به معنای محرومیت از فضای مجازی نیست

امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به تبلیغات ضد اسلامی فراوان در این فضا تاکید کرد:دستگاه های تبلیغی ما در جامعه اسلامی بسیار ضعیفند ، چقدر تذکر ؟ چقدر توصیه ؟ باید در چنین جایی مردم به صحنه آمده و علاج کنند ، اگر مسئولان عاجزند مردم بیایند و این فضا را در دست بگیرند فلذا به همین دلیل است که رهبری در دیدار با جوانان و دانشجویان؛ این افسران جنگ نرم فرمود در جایی که وقتی دستگاههای فرهنگی و سیاسی مختل و تعطیلند ، افسران جنگ نرم باید مستقل و بقول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار کار کنند.

 
هجمه به رهبری در خصوص فرمان آتش به اختیار از نیرنگ های معاویه گونه است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در همین خصوص تصریح کرد : قطعا در چند روز اخیر دیده اید که چگونه همین سخن رهبری را مورد هجمه و تحریف قرار داده اند ، کجا رهبری فرمودند که هرج مرج کنید ؟ مگر می شود رهبر یک کشور دستور هرج و مرج صادر کند ؟ خیر اینگونه نبوده است، این است مصیبت حکومت اسلامی ، این این است تبلیغات معاویه گونه.

وی همچنین اظهار کرد: می گویند مردم ما راضی اند، کجا و کدام یک از مردم ما راضی هستند که فضای مجازی محلی برای نابودی جوانانشان شود ؟ کدام یک از مردم غیرتمند ما حاضرند که چنین فضایی زندگی هایشان را به نابودی بکشاند ؟ چرا کار خود و کوتاهی خود را به پای مردم می گذارید؟

خطیب جمعه انزلی خطاب به مردم نیز گفت: مرد باید هشیار و مواظب باشند، امام نیز خطاب به مردم فرمود هر کجا دیدید مسئولان کوتاهی می کنند خودتان وارد شوید، فلذا ما به مسئولان مربوطه توصیه می کنیم که اجرای رهنمودهای رهبری را برای جلوگیری از این آسیب ها به کار ببرند و از وجود جوانان خوش فکر ، فعال بخواهیم که وارد عرصه شده و همه از آنان حمایت کنیم که ان شا الله آرامش کشور حفظ شود.

گفتنی است پیش از نماز جمعه و بین الاصلاتین نیز حاج محمدرسول خدادادیان و حاج حمید رضا طاهری در سوگ شهادت امیرالمونین علی (ع) ذکر مصیبت کردند.

Share