خطیب جمعه انزلی

به حکم قرآن,فتنه‌گر حکمش اعدام است/اگر مردم بخواهند،نظام سران فتنه را محاکمه می‌کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به جریانات سال ۸۸ اظهار کرد : هدف اصلی فتنه گران دو نکته بود نخست این که مردم را نسبت به نظام اسلامی بی اعتماد کنند و دیگر اینکه مردم را در برابر هم قرار دهند و با ایجاد جنگ داخلی مردم با همدیگر درگیر و نظام ساقط شود .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به جریانات سال ۸۸ اظهار کرد : هدف اصلی فتنه گران دو نکته بود نخست این که مردم را نسبت به نظام اسلامی بی اعتماد کنند و دیگر اینکه مردم را در برابر هم قرار دهند و با ایجاد جنگ داخلی مردم با همدیگر درگیر و نظام ساقط شود .
IMG_0205وی خاطرنشان کرد: مردم از ابتدای انقلاب به نظام اعتماد داشتند و دارند و اینها تلاش کردند با ایجاد شبهه ، مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کنند و با شعار دروغ ممنوع هر چه دروغ بود به مردم گفتند و حق را با باطل مختلط کردند و موجب سرگردانی مردم شدند .
خطیب جمعه انزلی متذکر شد: هرجا که تاریخ اسلام ضربه خورده از ناحیه عدم حضور مردم در صحنه بوده است و اگر مردم در صحنه حضور پیدا نمی کردند دشمن می توانست نه تنها جایگاه جمهوری اسلامی بلکه اسلام را به راحتی تنزل دهد .
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در ادامه گفت : آنهایی که در داخل در میدان دشمن بازی کردند ، خطاهای بزرگی را مرتکب شدند که یکی از این خطاهای بزرگ آن بود که دشمن را نسبت به براندازی نظام امیدوار کردند و بی اطلاعی سران فتنه از جرمشان کم نمی کند زیرا این نقشه برنامه ریزی شده بود که به دست افرادی در داخل کشور براندازی نظام انجام شود.
امام جمعه انزلی خاطرنشان کرد : در این شرایط کسی که با دلی پر درد و پر غصه در مقابل این هجمه یک تنه ایستاد و درست عمل کرد؛ رهبری بود که در سخنرانی خود در نماز جمعه تاکید کردند که آبرویشان را در این راه گذاشته اند.
وی تصریح کرد : دو کار اساسی که رهبری برای جلوگیری از براندازی انجام دادند این بود که با بصیرت دهی و آگاهی رسانی ابعاد مختلف فتنه را برای مردم بیان کرده و بدنه مردم را از فتنه گران جدا کردند و این باعث شد که ملت با حضور بصیرانه و آگاهانه با توطئه های دشمن آشنا شوند
وی بصیرت را در بیانات رهبری به معنای شناخت زمان، نیاز ، اولویت، دشمنان، دوستان و ابزاری که در مقابل دشمن باید به کار برد معنا کرد .
خطیب جمعه انزلی همچنین با اشاره به روز ۹ دی ، این روز را بعنوان روز مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی و تجلی مرزبندی بین مردم و فتنه گران دانست و همچنین اضافه کرد : با هدایتهای مدبرانه مقام معظم رهبری مردم به بصیرت رسیدند و با ورود ایشان به میدان بود که ریشه فتنه گران خشک شد.
وی با اشاره به این که مردم گیلان و انزلی روز هشتم دی در محکومیت فتنه گران به میدان آمدند، افزود: امسال هم تجمعی در این روز برگزار می شود و انتظار ما از مردم همیشه در صحنه این است که باری دیگر در صحنه دفاع از انقلاب و آرمان های انقلاب در صحنه حضوری چشم گیر داشته باشند و باید مردم ما توجه داشته باشند که دشمن میخواهد این روز مهم از یادها برود.
شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به جایگاه خواهش در دوران فتنه نیز اشاره نمود و تصریح کرد : بعضی از خواص همراه مردم آمدند اما دیر آمدند و رهبری را در آن اوضاع حساس تنها گذاشتند و شخص رهبری هیچ سپری نداشت ، عده ای از خواص نیز هم متاسفانه همراه خواص شدند و در این جریان فتنه گران را حمایت کردند و هنوز نیز با آنان همسو هستند اما عده ای از خواص سکوت کردند درست که همگامشان نبودند اما با سکوتشان آنان را همراهی کردند.
امام جمعه انزلی در ادامه سخنان خود با اشاره به محاکمه فتنه گران اذعان داشت : اگر مردم بخواهند ، نظام سران فتنه را محاکمه می کند و قطعا با محاکمه آنان خیلی ورق ها باز می گردد.
وی همچنین به حداقل حکم الهی در قرآن کریم در خصوص فتنه گران اشاره نمود و تاکید کرد : انسان فتنه گر حکمش اعدام است و حصر سران فتنه در نظام اسلامی و وضیعت کنونی آنان نشان دهنده رافت نظام است و اضافه کرد : سران فتنه هنوز توفیق توبه پیدا نکرده اند و ما نیز امیدواریم شرایطی ایجاد شود که اینان از مردم عذرخواهی کرده و توبه کنند.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا خطیب جمعه انزلی در پایان خطبه دوم نماز جمعه شهرستان بندرانزلی میلاد حضرت مسیح و ماه فرخنده ربیع الاول را تبریک گفت و با اشاره به هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری و تسلیت پیشاپیش این روز، بر لزوم برگزاری مراسمی در سوگ آن حضرت تاکید کرد

Share