فرماندار شهرستان رشت در مراسم نکوداشت سوم خرداد

بخش بزرگی از توان بازدارندگی کشور در سایه اقتدار نیروی دریایی ارتش است

سیروس شفقی گفت: نقش نیروی دریایی ارتش در فتح خرمشهر و سایر عملیاتها در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم نکوداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد حضرت ولیعصر (عج) فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور فرماندهان، کارکنان پایور و تحت آموزش برگزار شد، فرماندار شهرستان رشت ضمن تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به خانواده معظم شهداء، جانبازان،ایثارگران و آزادگان سرافراز گفت: سوم خرداد بعنوان روزی سرنوشت ساز در تاریخ ملت ایران ثبت گردیده است.

سیروس شفقی افزود: رزمندگان سرافزار نظام اسلامی با پیروزی در این عملیات بزرگ نه تنها خاک اشغال شده ایران یعنی خرمشهر را به دامان کشور بازگردانند، بلکه مقدمه ای برای ثبت پیروزی های بعدی رزمندگان ایران وشکست ذلت بار دشمن برای کشور به ارمغان آوردند.

وی تصریح کرد: نقش نیروی دریایی ارتش در فتح خرمشهر و سایر عملیاتها در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بوده است.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه با اشاره به اینکه دریا یک عرصه حیاتی و تعیین کننده برای تمامی کشورها بویژه ایران است افزود: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن سواحل بسیار طولانی در خلیج فارس و دریای عمان بعنوان شاهراه نفتی دنیا از این مواهب به خوبی برخوردار بوده و امنیت آن را هم بخوبی برقرار کرده است.

شفقی با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از مولفه های قدرت ملی ماست افزود: امروز شاهد حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آبهای آزاد و بین المللی هستیم که باعث اقتدار نظام اسلامی گردیده است.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن حافظ منافع اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.

شفقی در پایان گفت: امروز نیروی دریایی رسالت بزرگی را بر عهده دارد زیرا بخش بزرگی از توان بازدارندگی کشور در سایه ی اقتدار نیروی دریایی ارتش است.

Share