فرمانده ناوگان شمال خبرداد

الحاق چهارمین فروند ناو کلاس موشک‌انداز پیکان به ناوگان شمال در ماه آینده

فرمانده ناوگان شمال یادآور شد: دریای خزر دریای صلح و دوستی است ولی این یک اصل است که باید این صلح و دوستی را با اقتدار بدست آورد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناخدا یکم عرشه و ستاد محمدرضا باقری، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نشست خبری در ناوگان شمال با تبریک روز پدر اظهار کرد: ارتش رکن اصلی جمهوری اسلامی از زمان انقلاب بوده است.

وی افزود: ارتش در زمان جنگ تحمیلی توانست از مرز و بوم کشور دفاع و پاسداری کند و پس از هشت سال دفاع مقدس با حضور در عرصه سازندگی، پشتیبان دولت مردان بوده است.

فرمانده چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) با اشاره به رشادت های شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: وی خدمات بسیاری به کشور کرد و در پایان به مقام رفیع شهادت دست یافت.

باقری با بیان اینکه پس از انقلاب توطئه های بسیاری صورت گرفت و بزرگترین آن شایعه انحلال ارتش بود تصریح کرد: اگر انحلال ارتش صورت می گرفت هیچگاه ارتش نمی توانست افرادی چون شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی پرورش دهد.

فرمانده ناوگان شمال از الحاق چهارمین فروند ناو کلاس موشک‌انداز پیکان به ناوگان شمال در ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: امروز هرچه در اختیار داریم بسیار کارآمد، استاندارد و تکیه به علم و ساخت داخلی بوده است و در تلاش هستیم در آینده نزدیک به افزایش شناورها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ناوگان شمال حفظ و حراست دریای خزر را وظیفه خویش می‌داند گفت: نداجا با اعزام ناوگروه های مختلف با تروریسم دریایی مقابله می کند و به دنبال ایجاد فضایی امن و با پیام صلح و دوستی است.

ناخدا باقری در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا که هدف از حضور همزمان ناوگان های ایرانی در سه کشور چیست عنوان کرد: رزمایش های ما با هدف انتقال تجربه و آمادگی بیشتر و ارتقا توانمندی و بدست آوردن زبان مشترک در عملیات بوده است.

فرمانده ناوگان شمال یادآور شد: دریای خزر دریای صلح و دوستی است ولی این یک اصل است که باید این صلح و دوستی را با اقتدار بدست آورد.

فرمانده منطقه چهارم نداجا با اشاره به انتخابات و فضای موجود در کشور متذکر شد: تمام مسائل سیاسی را رصد می‌کنیم اما تحت امر رهبر انقلاب خواهیم بود.

باقری متذکر شد: روز ۲۹ فروردین که به نام روز ارتش نامگذاری شده روز عرصه و رویارویی مستقیم با نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت و به صورت غیور مردانه ناوهای سهند و سبلان و جوشن را از دست دادیم و بسیاری از غیورمردان نداجا به شهادت رسیدند که از این لحاظ ۲۹ فروردین برای نداجا ارزش بخصوصی دارد.

وی افزود: فردا گلباران مزار شهدا در دستور کار قرار دارد و سخرانی در نمازهای جمعه شهرستان و ملاقات با خانواده شهدا و بازنشستگان در کنار
رژه دریایی ۲۸ فروردین که برای اولین بار لنگرگاه بندرانزلی صورت می گیرد از دیگر برنامه هاست.

Share