امام جمعه آستارا

رابطه بین خدا و انسان باید اصلاح شود | برجام زحمات شهدای هسته‌ای را از بین برد

امام جمعه آستارا گفت: برجام به عنوان یک سند ملی قابل‌احترام بوده اما در قضیه برجام گرفتار شدیم و زحمات شهدا و دانشمندان هسته‌ای ا در بسیاری از جاها بر باد داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه این شهر با بیان اینکه رابطه بین خدا و انسان باید اصلاح شود، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما انسان‌ها با رعایت تقوا و خداترسی برطرف می‌شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به روز پاسدار و جانباز، جانبازان را شهدای زنده دانست و تصریح کرد: اجر جانبازی از شهادت کمتر نیست چون جانبازان با قدرت، ایمان و اراده دردها و زخم‌های ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه پاسداران امروز مصداق کامل «ما می‌توانیم» هستند، افزود: پاسداران نشان دادند که در عرصه‌های مختلف نظامی، دفاعی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پاسدار دین، ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و افتخار پاسداری به این است که رهرو اباعبدالله‌الحسین(ع) باشیم.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه در آستانه هفته معلم و روز جهانی کارگر قرار داریم اضافه کرد: بعضی از شغل‌ها نباید دغدغه‌های مالی داشته باشند و معلم اگر دغدغه معیشت داشته باشد با انگیزه کامل در کلاس درس حاضر نمی‌شود و دولت موظف است مشکلات معیشتی معلمان را برطرف کند.

وی کارگران را مظلوم‌ترین افراد جامعه دانست و گفت: کار مفید هفت تا هشت‌ ساعته را کارگران انجام می‌دهند و در قبال آن یک عده از دولتمردان به خاطر یک امضای ساده حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه در اواخر عمر دولت یازدهم هستیم و عزم جدی دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی و نجومی بگیران را ندیدیم، ادامه داد: زحمت را کارگران می‌کشند و در قبال آن نجومی‌بگیران به ذخیره‌های نظام تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید مفسدان اقتصادی و نجومی‌بگیران قلع‌ و قمع شوند باید در انتخابات پیش رو درست تصمیم بگیریم گفت: امروز نیاز کشور در عالی‌ترین مدیر اجرایی کسی است که شجاع، نترس و به آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا پایبند باشد.

حافظ‌نیا تصریح کرد: با وجود میل باطنی برخی‌ها پخش مناظره‌ها از امروز در رسانه ملی آغاز می‌شود و مناظره‌های زنده برای شنیدن صحبت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و مکانی برای تصمیم درست گرفتن است.

وی با بیان اینکه نگاه رئیس‌جمهور آینده کشور برای حل مشکلات مردم باید به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل معطوف شود، متذکر شد: برجام به عنوان یک سند ملی قابل‌احترام است اما باید اعتراف کرد که در قضیه برجام گرفتار شدیم و زحمات شهدا و دانشمندان هسته‌ای در بسیاری از جاها از بین رفته است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها افرادی که سوء شهرت دارند تأیید صلاحیت و افرادی که سوء شهرت نداشتند رد صلاحیت شده‌اند، بیان کرد: یک عضو شورا باید توانایی انجام کار گروهی، صداقت، مسؤولیت‌پذیر بودن و کناره‌گیری از خط و خطوط سیاسی، جناحی و حزبی را داشته باشد.

Share