امام جمعه املش

مگر می‎شود یک شهر دو شهردار داشته باشد؟

امام جمعه املش گفت: برای ما سوال است. ما نه تعلق خاطری به آقای ریحانی داریم و نه آقای معقول. هر دوتا برادر خودمان می‎دانیم اما مگر میشود یک شهرداری ۲ شهردار داشته باشد؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه املش در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن سیزدهم فروردین روز طبیعت اظهار کرد: باید ببینیم که روز خسارت به طبیعت است یا روز حفاظت از طبیعت. در روز چهاردم فروردین با انباشت زباله های به جا مانده مشخص می شود که فاجعه طبیعت است. علی رغم اینکه ادعای دینی داریم به محیط زیست و طبیعت احترام نمی گذاریم. آلودگی کلانشهرها و فرسایش خاک فاجعه است.

حجت الاسلام محمدصفری در ادامه گفت: در بین مسئولین باید سند ملی برای حفاظت از محیط زیست داشته باشیم و جزو مطالبات مقام معظم رهبری نیز هست. کوه خواری به عنوان یک فاجعه مشاهده می شود. علی رغم اینکه در قانون و کلام رهبری مقابله با کوه خواری وجود دارد اما عده ای با پول، پارتی و آشنا دست به کثیف ترین کارها می زنند.

وی افزود: مسئله فرهنگسازی در جامعه باید اتفاق بیفتند. هنوز نتوانستیم بحث تفکیک زباله از مبدا را به درستی جا بیندازیم و مردم باید نسبت به این مسئل عنایت کنند.

امام جمعه املش به سفر روحانی به گیلان نیز اشاره کوتاهی کرد و گفت: پروژه‎هایی که همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان افتتاح شد انشالله خیر وبرکات برای مردم گیلان و جوانان به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام صفری با اشاره به حواشی پیرامون شهرداری شهر املش اظهار کرد: علیرغم اینکه هم تلفنی و هم حضوری با جناب آقای استاندار، صحبت کردیم و ایشان قول هم بما دادند که این موضوع برطرف شود اما تا به امروز این مسئله برطرف نشده است. ما ریشه این گرفتاری را در استانداری می بینیم.

وی افزود: آقای استاندار حتماً این خطاب بنده را می‎شنوند و دوستان به ایشان می‎رسانند. خواهش ما از جناب آقای استاندار هم این است شما میدانید کدام شهرداری است که مشکل نداشته باشد.کدام شهرداری است که تخلف نداشته باشد. اما چرا شما انگشت گذاشتید بروی املش ؟

امام جمعه املش گفت: برای ما سوال است. ما نه تعلق خاطری به آقای ریحانی داریم و نه آقای معقول. هر دوتا برادر خودمان می‎دانیم اما مگر میشود یک شهرداری ۲ شهردار داشته باشد؟ چه کسی باید جواب بدهد؟ ایام عید بر ما گذشته است. انباشت زباله ها فاجعه است برای ما. و ما دم از فرهنگ مردم املش میزنیم ؟ دم ازخوبیهای مردم املش میزنیم. آیااینها شعارهای پوپولیستی نیست به قول آقایان؟! آن هم درایام انتخابات که این همه دم از مشارکت حداکثری اجتماع برای دو انتخابات بزرگ دم میزنیم که چه بساطی است که آقایان باسیاست غلط خودشان درحوزه استانداری برای مردم املش به وجود آوردند.تبعات این کارکی باید پاسخ بدهد. من میگویم جناب آقای استاندار خودشان باید پاسخ این موضوع باشند.

صفری تصریح کرد: آیا مردم املش زندگی اجتماعی شان برای شما جناب آقای استاندار که ما هرجا نشستیم تعریف شما را کردیم و دم از اخلاق شما گفتم هم ازمتانت شما و از تدین شما گفتیم.از مردم داری شما و از مدیریت شما گفتیم اما ما مردم املش در این دوسه ماه اخیر خلاف اینها را داریم می‎بینیم.جناب آقای دکتر نجفی خواهش ما از حضرتعالی این است نسبت به این موضوع عنایت و توجه ای داشته باشید که دیگر صبر مردم املش تمام شد نسبت به این مسئله …(تکبیر نمازگزاران)

امام جمعه املش افزود: لذامسئله زباله و انباشت زباله در شهر املش یک موضوعی است و دهها موضوع دیگر که بعنوان تبعات منفی این تصمیم درکنارش جمع شده.بحث حقوق کارمندان و کارگران چه کسی بایدپ اسخ بدهد. کسی یقه استاندار راندارد اما یقه من امام جمعه را دارند.هجمه تلفنها و پیامک هایی که وجود دارد و مطالبات که از ناحیه دوستان ما در شهرداری وجود دارد آیامن امام جمعه باید پاسخ بدهم ؟ یانه سایر دوستان دیگر باید پاسخگوی این مسئله باشند.
صفری ادامه داد: هر از چندگاهی ما درسطح شهرستان املش یک موضوعی به عنوان التهاب در جامعه ایجاد میشود و این همه ظرفیتی که درحوزه شهرستان املش به لحاظ منابع انسانی یا منابع طبیعی وجود دارد. اما مع الاسف بخاطر همین مسائل حاشیه ایجاد شده آن هم سیاستی غلط این ظرفیتها به حاشیه میرود. لذا ما خواهشمان از دوستان این است که از سر تعامل چون درآستانه انتخابات قرار گرفتیم جناب آقای استاندار توجه  ویژه نسبت به این مسئله درهفته آتی داشته باشند انشاء الله.

Share