خسته بند در گفتگو با دیارمیرزا

جایکا فقط تبلیغات می‎کند تا کار / از لحاظ توانمندی نسبت به نیروهای ایرانی برتری ندارند/ پروژه های عمرانی قفل شده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم انزلی با بیان اینکه جایکا از لحاظ توانمندی کارهای اجرایی حتی نسبت به نیروهای موجود در استان نیز برتری ندارد، گفت: همکاران ما در استان، سازمان محیط زیست و وزارت نیرو اشرافیت بیشتری بر مسائل دارند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن خسته بند در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به روند احیای تالاب انزلی اظهار کرد: جایکا ژاپنبا اینکه نزدیک به دو دهه است که در تالاب انزلی حضور دارد هنوز چیزی از خود نشان نداده است.
khasteban_2016-09-16_19-01-56
نماینده مردم انزلی با بیان اینکه جایکا از لحاظ توانمندی کارهای اجرایی حتی نسبت به نیروهای موجود در استان نیز برتری ندارد، گفت: همکاران ما در استان، سازمان محیط زیست و وزارت نیرو اشرافیت بیشتری بر مسائل دارند و از نظر بار علمی نیز برتری دارند و جایکا صرفا تبلیغات بیشتر می‎کنند تا اینکه کاری انجام دهد.

 پروژه های عمرانی قفل شده است/ طی ۷ ماه گذشته یک ریال از اعتبارات نیز پرداخت نشده

خسته بند در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اعتبارات پروژه های عمرانی طی ۷ ماه گذشته پرداخت نشده است، یادآور شد: دولت با توجه به نقدینگی علی‌رغم اینکه مقدار فروش نفت افزایش پیدا کرده چون ما در گذشته محدودیت داشتیم و حداکثر می‎توانستیم یک میلیون بشکه به اضافه ۳۰۰ میلیون میعانات گازی بفروشیم الان این بیش از دو برابر شده و معایانات گازی هم چند برابر از طرفی هم قیمت نفت پایین آمده ولی ما نباید وضعیتمان اینقدر بد باشد که فقط بتوانیم حقوق کارمندان و پرسنلی که زیر مجموعه دولت هستند را پرداخت کنیم.

وی افزود: پروژه های عمرانی در کشور کلا قفل شده است و حتی یک ریال از اعتبارات نیز پرداخت نشده علارغم اینکه علاوه بر ۷۵ هزار میلیارد تومانی که مجلس اجازه داده بود برای فروش اوراق تحت عناوین مختلف، ۴۸ هزار میلیارد تومان دیگر هم در اختیار دولت قرار داده شده  تا دولت معوقات خودش را به دستگاه های دیگر بتواند پرداخت کند.

خسته بند ادامه داد: این اوراق در قالب اوراق بهادار بوده و اوراق خزانه هم دارای سود یکساله ۱۸ درصد است که پیمانکارهایی که الان این اوراق را دریافت می کنند میگیرند باید به فرا بورس ببرند و با ۱۶ درصد کاهش قیمت واگذار کنند تا بتوانند بخشی از این پول را بگیرند و در مجموع میتوان گفت با این شیوه، حرکت آنچنانی برای اجرای پروژه ها آغاز نمیش‎ود و تا الان هم انجام نشده است.

تعویض لوله های فرسوده در روستاها

نماینده مردم انزلی با بیان اینکه تمام روستاهای شهرستان دارای لوله کشی پولیکا و گالوانیزه هستند اظهار کرد: این لوله ها الان بسیاری شکسته و ایجاد آلودگی میکند و لوله های گالوانیزه نیز زنگ زده است. در همین زمینه به مدیرکل آبفار گیلان پیشنهاد کردیم که انها لوله را در اختیار روستاها قرار بدهند و با کمک دهیاری و بخشداری لوله های جدید پلی اتیلن جایگزین لوله های فرسوده شود.

خسته بند با بیان اینکه تا حدود ۲ ماه دیگر جایگزینی لوله های پلی اتیلن پایان می باید اظهار کرد: اگر این طرح در انزلی به خوبی اجرا شود در شهرهای دیگر استان هم بدین روش عمل خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰۰میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای تأمین آب روستایی گفت: اینکه چه مقدار از این اعتبار را بتوانیم جذب کنیم بستگی به تلاش مسئولین دارد. در منطقه «اشترکان» نیز چاه خوبی کشف شده که می توان از آنجا آبرسانی به کل روستاهای غرب انزلی را پوشش داد.

واگذاری مدیریت سواحل به دهیاران موجب کاهش غریق شد

خسته بند با تاکید بر فعالیت زیرساختی در حوزه سواحل اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش غریق برای اولین بار بعد از انقلاب۶ غریق داشتیم و از این که دو نفر از آنها ساعت ۸ شب به بعد غرق شدند و یک غریق هم با جت اسکی از ساحل دور شد و نتوانست خود را به ساحل برساند.

نماینده مردم انزلی واگذاری مدیریت سواحل به دهیاران را موجب کاهش غریق دانست و در خصوص پرداخت معوقات منجیان غریق گفت: در مجموع قرار شد که شهرداری به محض اینکه حقوق پرسنلش را پرداخت کند به صورت قرضی ۲۰۰ میلیون تومان به فرمانداری بدهد تا آنها بخشی از حقوق منجیان غریق را پرداخت کنند و استانداری گیلان نیز قول داده تا از اعتبارات استانی حقوق منجیان را پرداخت نماید.

tel final1

Share