پس از زنده گیری و نجات یک قلاده پلنگ

ناجیان پلنگ ایرانی توسط فرماندار رودسر تجلیل شدند

فرماندار رودسر از مجموعه اقدامات انجام شده کارشناسان محیط زیست در امر زنده گیری و نجات یک قلاده پلنگ در شهرستان رودسر تقدیر و تجلیل نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر جانبازی فرماندار شهرستان رودسر با اهداء لوح تقدیر از کارشناسان حفاظت محیط زیست گیلان و شهرستان رودسر در خصوص مجموعه اقدامات صورت گرفته به منظور زنده گیری و نجات یک قلاده پلنگ در شهرستان رودسر قدردانی کرد.
فرماندار رودسر در حاشیه مراسم تجلیل از کارشناسان محیط زیست گفت: ایران بعنوان مهمترین زیستگاه پلنگ ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید این شاخصه ارزشمند را با حفاظت صحیح مواظبت نمود.
جانبازی افزود: اخیرا یکی از بزرگترین زیرگونه های پلنگ که در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد توسط حافظان و کارشناسان محیط زیست در شهرستان رودسر زنده گیری و درمان شده است که این نظارت بسیار دقیق و حفاظت خوب کارشناسان زیست محیطی در اداره محیط زیست شهرستان رودسر را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد شهرستان رودسر به لحاظ شرایط خاص جغرافیائی و توپوگرافی یکی از مهمترین زیستگاههای طبیعی گونه بااهمیت پلنگ در استان و کشور می باشدکه کارشناسان محیط زیست بجهت حفاظت از آن باید از هیچ کوششی دریغ نکنندو
فرماندار رودسر در پایان این نشست از زحمات و اقدامات شایسته کارشناسان و حافظان محیط زیست شهرستان رودسر و همچنین استان گیلان بمنظور زنده گیری و پیگیری روند بهبود یک قلاده پلنگ مصدوم در حوزه شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

Share